ဓမၼေရးရာ အေတြးစမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ား၊ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား၊ ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ စာမ်ားထဲမွ ႏွစ္သက္ရာ စာ ကဗ်ာမ်ားႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ားကုိ မွတ္တမ္းသေဘာ မွ်ေ၀ တင္ျပထားပါသည္

Monday, September 10, 2012

ခ်စ္လုိ႔ေျပာတယ္ မွတ္ပါ


ဆရာသမားမ်ား ကုိယ့္ထက္ၾကီးသူမ်ားက ေျပာတယ္၊ ဆုံးမတယ္ဆုိတာ ကုိယ့္အေပၚအေလးထား လုိ႔ေျပာတယ္လုိ႔ ေအာင့္ေမ့ရမယ္၊ တကယ္တန္းအေလးမထားရင္ ကုိယ္ဘာျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔တေတြက ဥေပက္ၡာ ျပဳထားမယ္ဆုိ ထားလုိ႔ရတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ကုိယ့္အက်ိဳးလုိလားလုိ႔သာ ေျပာဆုိဆုံးမၾကတာ၊ ဒါေတြကုိ ေဗြယူျပီး ရန္သူၾကီးလုိ သေဘာထားမယ္ဆုိရင္ ကိုယ္မွားတာေပါ့၊
      သူတပါးရဲ႕ အျပစ္အနာအဆာကုိ ရွာျပီးေျပာတယ္ဆုိတာ အရမ္းလြယ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဘာကုိ ရည္ရြယ္ ျပီး ေျပာတယ္ဆုိတဲ့အေပၚမွာေတာ့ မူတည္တာေပါ့၊ လူတုိင္း အမွားမကင္းပါဘူး၊ အျပစ္အနာအဆာ ကင္းတဲ့သူ ရွားပါတယ္၊ အဲဒီအမွားေတြကုိ ျပဳျပင္ေစခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ ေျပာတာဆုိရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့၊ ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ “ငါ့ကုိ အျပစ္ေျပာထားတာ၊ သူ႔ကေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေန၊ မွန္ေနလုိ႔လဲ၊ ငါလဲ သူ႔ကုိ လူၾကားသူၾကားမွာ ႏွိပ္ကြပ္လုိက္မယ္၊ အရွက္ခြဲလုိက္မယ္”ဆုိတဲ့စိတ္နဲ႔ အျပစ္ရွာ အျပစ္ေျပာတာ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုိလူမ်ိဳးရဲ႕ အျပဳအမူဟာ အင္မတန္ေအာက္တန္းက်တဲ့ အျပဳအမူျဖစ္သြားတယ္။
      သူတပါးရဲ႕အျပစ္ေတြကုိ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပျပီး အမွန္ျပင္ေစလုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ေျပာတာဆုိရင္ လက္ခံရမယ္၊ ဒါမ်ိဳးေျပာတဲ့သူအေပၚမွာလဲ ေက်းဇူးတင္ရမယ္၊ ကုိယ့္ထက္ၾကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္သူက ေျပာေျပာ
ဒီစိတ္ေစတနာေကာင္းနဲ႔ေျပာရင္ ေျပာတဲ့သူကုိ ေက်းဇူးတင္ရမယ္၊
      ဒါဟာ အခုမွ မဟုတ္ဘူး ျမတ္စြားဘုရားလက္ထက္ကတည္းက၊ အရွင္သာရိပုတ္ၱရာအရွင္ျမတ္ဆုိတာ ျမတ္စြာဘုရားျပီးရင္ ပညာအရာမွာ အေတာ္ဆုံးပဲ၊ အဲဒီအရွင္သာရိပုတ္ၱရာအရွင္ျမတ္ၾကီးေတာင္မွ ကုိရင္ ငယ္ေလးတစ္ပါးက သကၤန္းမညီလုိ႔ ေျပာတာကုိ လက္အုပ္ခ်ီျပီး နာခံတယ္၊ ေနာက္ျပီး “ေနာက္ထပ္ အျပစ္ရွိရင္လဲ ဆုံးမပါ”လုိ႔ ဖိတ္မန္ေလွ်ာက္ထားတယ္၊ သကၤန္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာျပန္ျပင္၀တ္ျပီးေတာ့ “ ဒီလုိဆုိရင္ ရျပီလားဘုရား” တဲ့ ကုိရင္ေလးကုိ လက္အုပ္ခ်ီျပီး ျပန္ေမးေလွ်ာက္တယ္၊ ဒီလုိမ်ိဳး သူတပါးက ကုိယ့္ကုိေကာင္းေစလုိတဲ့ေစတနာနဲ႔ ေျပာတာဆုိရင္ ကုိယ္က ေက်းဇူးတင္စြာနဲ႔ လုိက္နာေဆာက္ရြက္ရမယ္လုိ႔ေျပာတာ၊ ၾကီးၾကီး ငယ္ငယ္ေပါ့။
      ဒီလုိ မဟုတ္ဘဲ “သူက ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေန မွန္ေနလုိ႔ ငါ့ကုိ ဒီလုိေျပာရတာလဲ၊ သူေျပာတုိင္း ငါက ဂ႐ုစုိက္ရမွာလား၊ သူ႔မွာလဲ အျပစ္ေတြမရွိဘူးတဲ့လား၊ သူကေရာ တစ္ခါမွ အမွားမက်ဴးလြန္ခဲ့ဘူးလား”” စသည္ စသည္ စိတ္ဆုိး စိတ္နာျပီး လက္စားေခ်လုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ေျပာတဲ့သူရဲ႕အျပစ္ေတြကို ျပန္လုိက္ရွာ၊ သူက်ဴးလြန္ခဲ့ဘူးတဲ့ အမွားေတြကုိ ျပန္ရွာ၊ ျပီးေတာ့ လူၾကားသူၾကားက်မွ “အရွက္ခြဲလုိက္မယ္၊ ႏွိပ္ကြပ္လုိက္မယ္” ဆုိျပီး ေတးမွတ္ ထားတတ္တဲ့သူေတြရဲ႕ အျပစ္ရွာ အျပစ္ေျပာတတ္တဲ့ အက်င့္က အလြန္ေအာက္တန္းက်တဲ့အက်င့္ျဖစ္တယ္ ဆုိတာ သတိထားမိဖုိ႔ပါ။
      အျပစ္ဆုိတာ လူတုိင္းမကင္းပါဘူး၊ အမွားကင္းတဲ့လူဆုိတာ ဒီကမ္ၻာမွာ မေမြးေသးဘူး၊ အျပစ္က်ဴးလြန္ တုိင္း အျပစ္ရွိသူလုိ႔လဲ စြပ္စြဲလုိ႔ မရဘူး၊ အျပစ္အနာအဆာေတြက  အမ်ိဳးအစား ကြဲျပားေသးတယ္၊ လူဆုိရင္ လူူ႔ေလာက လူ႕ပတ္၀န္းက်င္က လက္မခံႏုိင္ေလာက္တဲ့အျပစ္မ်ိဳး က်ဴးလြန္ရင္ေတာ့ အဲဒီအျပစ္က်ဴးလြန္သူကုိ ခြင့္မလႊတ္သင့္ဘူး၊ နားလည္ မေပးသင့္ဘူး၊ ဥပမာ- သူမ်ားအသက္သတ္တာ၊ သူတပါးပစ္ၥည္းဥစ္ၥာမတရားသျဖင့္ ခုိးယူတာ၊  သူတပါးသားမယား ေစာ္ကားျပစ္မွားတာ၊ ဒါမ်ိဴးေတြက်ဴးလြန္တဲ့သူေတြကုိေတာ့ လက္သင့္မခံသင့္ဘူး၊ ခြင့္လြတ္ နားလည္ေပးလုိ႔ မရဘူး၊
      ရဟန္းဆုိရင္လဲ ရဟန္းရဲ႕ အဓိကက်င့္၀တ္ျဖစ္တဲ့ ပါရာဇိက ေလးပါးေခၚတဲ့ အျပစ္ၾကီးေတြ လြန္က်ဴး ရင္ေတာ့ လက္သင့္မခံသင့္ဘူး၊ ရဟန္းအျဖစ္နဲ႔ မကုိးကြယ္သင့္ေတာ့ဘူး၊ က်န္တဲ့က်င့္၀တ္ေတြထဲမွာလည္း လူ႔ေလာကလူ႔၀န္းက်င္မွာကုိက လက္သင့္မခံႏုိင္တဲ့အက်င့္ဆုိးေတြကုိ လြန္က်ဴးရင္လဲ ခြင့္လြတ္ေပးလုိ႔ မရဘူး၊ ခြင့္မလႊတ္ပါနဲ႔၊ ႐ႈတ္ခ်အျပစ္ေပးရမယ္၊ အဲ- ဒီျပင္ ရဟန္းနဲ႔သာသက္ဆုိင္တဲ့ အျခားအျပစ္ေတြကို က်ဴးလြန္ ထားေပမဲ့ ကုစားလုိ႔ရတဲ့အျပစ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္တာဆုိရင္ေတာ့ ဒါမ်ိဳးကုိ ခြင့္လႊြတ္နားလည္ေပးရမယ္၊ ရဟန္းေတာ္ ေတြဆုိတာလဲ ပုထုဇဥ္ေတြမုိ႔ ေလာဘေဒါသမာနေတြမကင္းၾကေသးဘူး၊ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ မာနေတြ မကင္းသေရြ႕ေတာ့ ဒီလုိမ်ိဳးအျပစ္ေတြကေတာ့ ရွိေနအုံးမွာပဲ၊
       ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္တုိင္ကေတာင္မွ အဲဒီလုိအျပစ္မ်ိဳးေတြကုိေတာ့ ဒီလုိ ဒီလုိကုုစားရင္ အျပစ္ေတြ ေျပေပ်ာက္တယ္လုိ႔ ေဟာေျပာလမ္းညႊန္ထားတာဆုိေတာ့ ဒီအျပစ္မ်ိဳးေလာက္နဲ႔ေတာ့ မကဲ့ရဲ႕သင့္ဘူး၊ အျပစ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ မရေသးဘူး၊ ဒါေလာက္ေလးနဲ႔ မစြပ္စြဲမပုတ္ခတ္သင့္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘာမဟုတ္တဲ့အျပစ္ေလး ေတြကုိေတာ့ အျပစ္လု႔ိမယူဆပဲ ခြင့္လြတ္နားလည္ ေပးရလိမ့္မယ္၊ ဒီလုိအေသးစားအျပစ္ေတြက ကုစားရင္ ေျပေပ်ာက္သြားပါတယ္၊ အဲဒီအျပစ္ေတြ ေျပေပ်ာက္သြားရင္ ဒါဟာ ရဟန္းေတာ္စာရင္းထဲ၀င္သြားျပီ၊ သူ႔ကုိ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ ေျပာလို႔ရျပီ၊ သူ႔ရဲ႕အမွားကုိ အမွားမွန္း သိျပီး ျပဳျပင္တဲ့သူကုိ ျမတ္စြာဘုရားက ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္၊
      ေယာ ဗာေလာ မညတိ ဗာလ်ံ၊
ပ႑ိေတာ ၀ါ ပိ ေတန ေသာ၊
      ““ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မွားမွန္းသိ၊ မုိက္မွန္းသိတဲ့သူဟာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း””တဲ့။
      ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ “ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မွားမွန္းသိတဲ့သူက အဲဒီအမွားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ျပီး မမွားေအာင္ ေနတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မွားမွန္းမသိတဲ့အတြက္ ျပင္ရေကာင္းမွန္းလဲ မသိေတာ့၊ ေနာက္ထပ္ ဆက္ဆက္မွားေနေတာ့တာပဲ” တဲ့၊
      အဲဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္အမွားကုိ မွားမွန္းသိျပီး ေနာက္ထပ္မက်ဴးလြန္ေတာ့ရင္ ဒီပုဂ္ၢဳိလ္ဟာ သူေတာ္ေကာင္း စာရင္း၀င္သြားျပီး၊ ဒါေၾကာင့္ အမွားေသးေသးေလးေတြကုိ ပုံၾကီးခ်ဲ႕ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေစာ္ကား သလုိျဖစ္သြားတတ္တယ္၊ သူတပါးရဲ႕အျပစ္ကုိ အလြယ္တကူမျမင္တတ္ပါနဲ႔၊ ယုတ္ည႔ံတဲ့စိတ္ထားနဲ႔လဲ သူတပါး ေတြရဲ႕ အျပစ္ကို မရွာေဖြပါနဲ႔၊ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ဆုိရင္ ေကာင္းေပမဲ့ ေစတနာဆုိးနဲ႔ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ့္ စိတ္ဓာတ္ ေတြ လူသိကုန္ရင္ ရွက္စရာျဖစ္တတ္တယ္၊ ကုိယ္ေအာက္တန္းက်တာ သူမ်ားသိသြားတာ အဖတ္တင္မယ္။
      တစ္ခါတစ္ခါ သူတပါးေတြကို အျပစ္ျမင္တတ္တာ၊ မေကာင္းျမင္တတ္တာေတြက ယုတ္မာတဲ့လူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားေစတယ္၊ သူတပါးကုိ မေကာင္းျမင္႐ုံတင္မက မေကာင္းေျပာတတ္တဲ့အဆင့္ဆုိရင္ ဒါဟာ ယုတ္မာတဲ့ အဆင့္ကုိ ေက်ာ္သြားျပီ။ မိမိရဲ႕သႏ္ၲာန္မွာ  အလြယ္တကူ မေကာင္းျမင္တတ္တဲ့စိတ္ မျဖစ္ေအာင္ သတိထား ေနထုိင္တတ္ရမယ္၊
      မေကာင္းျမင္စိတ္မွ ယုတ္ညံ့ေသာစိတ္

      လူေတြရဲ႕သႏ္ၲာန္မွာ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕က အေကာင္းျမင္၀ါဒရွိသလုိ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က မေကာင္းျမင္၀ါဒရွိၾကတယ္၊ အေကာင္းျမင္၀ါဒရွိသူေတြအတြက္ အရာရာအေကာင္းခ်ည္း ျဖစ္ေပမဲ့၊ အဆုိးျမင္၀ါဒ ရွိသူအတြက္ ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံး အျပစ္ေတြအျပည့္ ဖုံးအုပ္လုိ႕ေနတယ္၊
      အေကာင္းျမင္၀ါဒရွိသူအတြက္ အရာရာအေကာင္းခ်ည္းမျဖစ္သလုိ၊ အဆုိးျမင္၀ါဒရွိသူအတြက္လဲ အားလုံးဟာ ဆုိး၀ါးတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔မရႏုိင္ပါဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕အရာေတြက အေပၚယံ အေကာင္းျဖစ္ေပမဲ့ တကယ့္ အႏွစ္သာရက ဆုိး၀ါးေနတတ္တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕အရာေတြက အေပၚယံ ဆုိး၀ါးေပမဲ့ တကယ့္အႏွစ္သာရက်ေတာ့ ေကာင္းမြန္ ျပည့္စုံေနတတ္တယ္၊
      ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကုိ တစ္ခ်ိဳ႕က အဆုိးျမင္၀ါဒရွိတယ္လုိ႔ သုံးသပ္ၾကပါတယ္၊ ဒါဟာ သုံးသပ္သူရဲ႕ မျပည့္စုံတဲ့အေျခခံအခ်က္အလက္ေတြကုိ မူတည္ၿပီးေျပာတဲ့ စကားျဖစ္တယ္၊ တကယ့္တကယ္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕လမ္းစဥ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြဟာ တကယ့္ကုိ အႏွစ္သာရျပည့္၀တဲ့ အေကာင္းျမင္ ၀ါဒလမ္းစဥ္ပါပဲ၊ ဒါကုိ သိဖုိ႔ဆုိရင္ အေျခခံအခ်က္အလက္အျပည့္အစုံကုိ ေသခ်ာနားလည္တတ္ကၽြမ္းေအာင္ မိမိကိုယ္တုိင္ ဂ႐ုတစုိက္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါမယ္၊ ခပ္ေ၀းေ၀းကေန ၾကည့္ၿပီး မဆုံးျဖတ္သင့္ဘူး။
      ဒီေနရာမွာ ဒါကို ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ မေကာင္းျမင္၀ါဒရွိသူေတြဟာ ေနာက္ပုိင္းမွာ မသိမသာ ယုတ္ည့ံသြားတတ္တဲ့သေဘာကုိ ေျပာခ်င္တာပါ၊ ဘယ္လုိမ်ိဳးမေကာင္းျမင္၀ါဒရွိသူလဲ၊ ဘယ္လုိအေျခေနမ်ိဳးမွာ မေကာင္းျမင္၀ါဒရွိတတ္သလဲ၊ ဘယ္လုိအေၾကာင္းအရင္းခံေၾကာင့္ မေကာင္းျမင္၀ါဒရွိသလဲ၊ ဒါေတြ စိစစ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိမယ္ထင္ပါတယ္၊
      အဆုိးျမင္၀ါဒီ အမ်ားစုကေတာ မိမိရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနေတြကုိ လက္ခံႏုိင္စြမ္းမရွိေတာ့တဲ့အခါ  အရာရာ အဆုိးျမင္သြားတတ္ၾကတယ္၊ မိမိကုိယ္တုိင္က ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းနဲ႔ ထိေတြ႔မႈအားနည္းတဲ့အခါမွာလဲ အဆုိးျမင္သြားတတ္ၾကတယ္၊ မိမိရဲ႕ အထင္ၾကီးေလးစားရတဲ့ပုဂ္ၢိဳလ္ေတြကုိယ္တုိင္က  အျခားသူတစ္ေယာက္ ေယာက္ရဲ႕၊ အျခားအသင္းအဖြဲ႔တစ္ခုခုရဲ႕  အျပစ္ေတြကုိ ပုဂ္ၢိဳလ္ေရးအျမင္မၾကည္လင္မႈေၾကာင့္ မၾကာခဏေျပာဖန္ မ်ား၊ ၾကားဖန္မ်ားလာရင္လဲ အဆုိးျမင္သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားတတ္တယ္။
      ဒါေတြအားလုံးကုိ ျခဳံၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္၊ မိမိရဲ႕ ပင္ကုိယ္စိတ္ဓာတ္ေကာင္းအားနည္းမႈ၊ အရာရာကုိ စိစစ္ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္တဲ့ အသိၪဏ္ဗဟုသုတအားနည္းမႈေတြဟာ မေကာင္းျမင္စိတ္ကုိ ေမြးဖြားေစပါတယ္၊ မေကာင္းျမင္စိတ္ရွိလာတာနဲ႕ တျပိဳင္နက္ထဲ အဲဒီပုဂ္ၢဳိလ္ဟာ မိမိကုိယ္တုိင္ကုိေရာ၊ မိမိရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ကုိပါ စိတ္ဒုက္ၡျဖစ္ေစပါတယ္။
      ဘယ္အရာကုိမွ စိတ္အလုိမက် ျဖစ္ေနတတ္ျခင္းဟာ မိမိကုိယ္တုိင္ကုိ စိတ္ဒုက္ၡျဖစ္ေစၿပီး၊ မိမိရဲ႕စိတ္အလုိ မက်မႈေၾကာင့္ မိမိပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့သူေတြ ဘာေတြပဲလုပ္လုပ္ လက္မခံႏုိင္ဘူးျဖစ္ေနတတ္တယ္၊ စိတ္ထဲတင္ လက္မခံႏုိင္႐ုံမက ပါးစပ္ကပါ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပေနတတ္တယ္၊ လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း ပါးစပ္ထုတ္ေျပာတယ္ ဆုိေသာ္လည္း အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ေျပာတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ၊ ေ၀ဖန္အျပစ္တင္ေျပာဆုိမိလာပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္လာတဲ့အခါ  ပတ္၀န္းက်င္မွာလဲ သူ႔ေၾကာင့္စိတ္ဒုက္ၡျဖစ္တယ္၊
      ဒီလုိနဲ႔ တေျဖးေျဖးပတ္၀န္းက်င္ကုိ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ရင္း ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ရင္းနဲ႔ ေနလာလုိက္တာ၊ ၾကာလာေတာ့ မိမိကုိယ္တုိင္လဲ ဘယ္အရာကုိ မလုပ္ရဲမကုိင္ရဲေတာ့ဘူး၊ သူမ်ားကုိ ေ၀ဖန္အျပစ္တင္ထားေတာ့ မိမိကုိလဲ သူမ်ားက ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မွာကုိ ေၾကာက္ေနမိေတာ့တယ္၊ ဘယ္အလုပ္မွ မလုပ္ရဲေတာ့ဘူး၊ ေကာင္းတာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဆုိးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး၊
      မလုပ္ရဲတဲ့၊ မလုပ္ျဖစ္တဲ့အႀကိမ္ေတြ မ်ားလာတဲ့အခါ မိမိဟာ သူမ်ားေတြရဲ႕ ေနာက္ကို မသိမသာနဲ႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားပါတယ္၊ အဲဒီလုိ သူမ်ားေတြရဲ႕ေနာက္ကုိ ေရာက္သြားေလ၊ ကုိယ့္ေရွ႕ေရာက္သြားတဲ့ သူေတြကုိ မေက်နပ္ေလ၊ မိမိကုိယ္ကုိအလုိမက်ျဖစ္ေလ ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ၊ အျခားသူေတြကုိ မေက်နပ္၊ မိမိကုိယ္ တုိင္ကုိ အလုိမက်နဲ႔ ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးကုိလဲ မေက်ခ်မ္းႏုိင္၊ မိမိရဲ႕ ကံႀကမ္ၼာကုိလဲ စိတ္တုိင္းမက်၊ တစ္စတစ္စ နဲ႔ ေလာကႀကီးကုိ အျပစ္ပုံခ်၊ ကႀကမ္ၼာကပဲ သူ႔ကုိ မ်က္ႏွာသာမေပးသလုိ ႐ုိးမယ္ဖြဲ႔ရင္း  အမွားေပါင္းမ်ားစြာကုိ ထပ္ထပ္ က်ဴးလြန္မိလာပါေတာ့တယ္။
      အဲဒီအမွားေတြကုိပဲ မိမိရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အမွန္တရားလုိ႔ထင္လာတယ္၊ ေနာက္ဆုံးမွာ အမွန္တရားလုိ႔ ထင္ထားတဲ့ အရာေတြဆက္တိုက္က်ဴးလြန္ရင္း ပတ္၀န္းက်င္မွာ နစ္သထက္နစ္လာေတာ့တယ္၊ ဒီအခါ မိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္ဖုိ႔၊ နစ္ေနရာကေန ႐ုန္းထြက္ဖုိ႔ နည္းလမ္းေပါင္းစုံသုံးလာေတာ့တယ္၊ မိမိရဲ႕ ေရွ႕ေရာက္ေနတဲ့ သူေတြကုိ မွီဖုိ႔ဆုိတာ ႐ုိးသားေန႐ုံနဲ႕မရေတာ့ဘူးဆုိတဲ့ အေတြးေတြ၀င္လာတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ယုတ္ညံ့တဲ့ နည္းလမ္းေတြ သုံးရင္း ယုတ္ညံ့တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာပါတယ္၊ မိမိမၾကိဳက္တဲ့ တျခားသူေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကုိ ဖိနင္းရင္း အျပစ္ရွာ၊ အျပစ္ေျပာ၊ ႏွိပ္ကြပ္အရွက္ခြဲျပီး အျခားသူေတြကို အႏုိင္ယူတတ္တဲ့ အက်င့္ျဖစ္လာတယ္၊။
      ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းျမင္သမားျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူေနထုိင္တတ္ရမယ္၊ ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ သူတပါးေတြရဲ႕ အျပစ္ေတြခ်ည္းပဲၾကည့္ေနတတ္တဲ့သူဟာ တစ္ေနတစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ စိတ္ယုတ္မာေတြ တစ္စတစ္စ ၀င္လာျပီး ေလာက ဆုိးက်ဳိးေတြကိုပဲ လုပ္ေဆာင္သြားတတ္တယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကလက္မခံႏုိင္တဲ့သူတစ္ေယာက္လဲ  ျဖစ္မွန္း မသိျဖစ္သြားတတ္တယ္။
      ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းျမင္သမားမျဖစ္ေအာင္ သူတပါးေတြရဲ႕ မေကာင္းတာေတြပဲ ၾကည့္မဲ့အစား မိမိရဲ႕ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ေတြကိုပဲ ဂ႐ုတစုိက္နဲ႔ ျပဳသင့္တာျပဳ ေရွာင္သင့္တာေရွာင္ျပီးေတာ့ ေနထုိင္သင့္တယ္၊ ဒါမွ အေကာင္းျမင္သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာမွာ၊ အေကာင္းျမင္လာတာနဲ႔ အမွ် ေလာကၾကီးကလဲ ကုိယ့္ကို အေကာင္းျပန္ျမင္လာၾကလိမ့္မယ္၊
      န ပေရသံ ၀ိေလာမာနိ၊ န ပေရသံ ကတာတကံ၊
      အတၱေနာ၀ အေ၀ေကၡယ်၊ ကတာနိ အကတာနိ စ၊
      ပေရသံ-မိမိကုိယ္ကုိ မလုိမုန္းထား သူတပါးတုိ႔၏၊ ၀ိေလာမာနိ- မိမိအေပၚ မေလွ်ာ္ေအာင္ ေစာ္ေစာ္ ကားကား နာက်ည္းဖြယ္စကားတုိ႔ကုိ၊ န အေ၀ေက္ၡယ်-မေက်မနပ္ စိတ္၀ယ္မွတ္၍ မျပတ္ခါခါ မ႐ႈမၾကည့္ရာ၊ ပေရသံ-မိမိမွ တပါး အျခားသူတုိ႔၏။ ကတာကတံ- ျပဳအပ္ မျပဳအပ္ အရပ္ရပ္ဟု ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈကုိ၊ န အေ၀ေက္ၡယ်-အလုပ္တစ္ခု ဂ႐ုျပဳ၍ မ႐ႈမၾကည့္ရာ၊ အတၱေနာ၀-မိမိအတြက္သာလွ်င္၊ ကတာနိ စ- ျပဳအပ္ျပီးေသာ အမႈတုိ႔ကိုလည္းေကာင္း၊ အကတာနိ စ-မျပဳအပ္ေသးေသာ အမႈတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ အေ၀ေကၡယ်-အလုပ္တစ္ခု ဂ႐ုျပဳ၍ ၾကည့္႐ႈဆင္ျခင္ရာ၏။
       အဓိပ္ၸါယ္က “သူတပါးရဲ႕ေျပာတဲ့စကားေတြကုိ အထအနေကာက္ျပီး အေျပာက္အက်ား အျပစ္အနာ အဆာေတြကို ဂ႐ုစုိက္ေနစရာမလုိပါဘူး၊ တပါးသူေတြရဲ႕ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာေတြကုိလဲ အေလးထား စရာမလုိဘူး၊ ကုိုယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာကိုသာ ကုိယ့္ကုိယ္တိုင္အတြက္ အေလးျပဳ ဂ႐ုထားသင့္တယ္၊” တဲ့။
      ကုိယ္လုပ္ရမဲ့အလုပ္သာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လုပ္ေဆာင္ေနသင့္တယ္၊ သူတပါးရဲ႕အျပစ္အနာအဆာ ေတြကုိ ၾကည့္ျပီး ကိုယ့္အတြက္ အကုသုိလ္ျဖစ္ေစမဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳးမလုပ္သင့္ဘူး၊ ေရွးစကားတစ္ခုေတာင္ ရွိပါတယ္ ““သူ႔အကုသုိလ္က  ကုိယ့္အကုသုိလ္မျဖစ္ေစနဲ႔””တဲ့၊ ဒါဘာေျပာသလဲဆုိရင္ တျခားသူေတြက်ဴးလြန္ထားတဲ့ အျပစ္ေတြက ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သူတုိ႔အက်ိဳးခံစားရမွာပဲ၊  သူတုိ႔အျပစ္ေတြကိုသာ ကုိယ္က ဘာမဆုိင္ ညာမဆုိင္ ေဘးကေန ေဒါသေတြျဖစ္ေနရင္၊ သူတုိ႔လုပ္တဲ့အျပစ္ေတြကုိ ကုိယ္ကမခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ေနရင္ ကိုယ္သာ အကုသုိလ္ ရတာပဲဆုိတဲ့ အဓိပ္ၸါယ္ပဲ၊ သူ႔မေကာင္းမႈလုပ္ရင္ သူမေကာင္းက်ိဳးခံစားရမွာပဲ၊ သူ႔မေကာင္းမႈကုိ ကုိယ့္ဆီမေရာက္ ေစနဲ႔ေပါ့၊ အဓိကက ပုဂ္ၢဳိလ္ကုိ မၾကည့္နဲ႔၊ ကုိယ့္ရဲ႕ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈကုိပဲၾကည့္လုိ႔ေျပာတာ။ ကုိယ့္မွာ ေကာင္းမႈ ျဖစ္တာ မျဖစ္တာကုိပဲ အဓိကၾကည့္ရမွာ။
      ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ဥပါသကာတစ္ေယာက္ရွိတယ္၊ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ေလးေလးနက္နက္ ယုံၾကည္တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔တပည့္သား သံဃာေတြအေပၚ လုိေလးေသးမရွိ ပစ္ၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းေလ့ရွိတယ္၊ သူ႔ရဲ႕ နိစ္ၥဘတ္တစ္ခုရွိတယ္၊ အဲဒါက ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတုိက္မွာ ရွိတဲ့သံဃာေတြကုိ အလွည့္က် သူ႔အိမ္ကုိ ပင့္ျပီး ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေလ့ရွိတယ္၊ တစ္လကုိ တစ္ၾကိမ္ေပါ့၊ ေက်ာင္းထဲမွာ ရွိတဲ့ သံဃာေတြကလဲ သူ႔အိမ္ကုိ အလွည့့္က်တဲ့သံဃာက တစ္လကုိ တစ္ပါးသြားရတယ္၊
      အဲဒီမွာ တစ္ေန႔ေတာ့ အဲဒီဥပါသကာရဲ႕အိမ္ကုိ အက်င့္ပုိင္းမွာ သိပ္အေလးမထားတဲ့ ၾကီးမွ၀တ္တဲ့ ဦး ဇင္းၾကီးတစ္ပါး အလွည့္ေရာက္တယ္၊ ဆြမ္းကပ္မဲ့ဥပါသကာကလဲ ဆြမ္းမကပ္ခင္ေန႔မွာ ေက်ာင္းမွာသြားစရာ ကိစ္ၥရွိတာနဲ႔ ေက်ာင္းေရာက္သြားေတာ့ “တပည့့္ေတာ္အိမ္ မနက္ျဖန္ ဘယ္မေထရ္အလွည့္က်သလဲဘုရား”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါ  “ဘယ္ ရဟန္းေတာ္ အလွည့္က်ပါတယ္”လုိ႔ ျပန္ေျပာတဲ့အခါ အဲဒီရဟန္းဟာ အက်င့္ပုိင္းမွာ အေလးမထားတဲ့ ဦးဇင္းၾကီးဆုိတာ သိသြားတယ္၊
      ဒါေပမဲ့ အဲဒီဥပါသကာက စိတ္မပ်က္ပါဘူး၊ သူကပ္ေနက်အတုိင္း ႂကြလာတဲ့ဦးဇင္းၾကီးကုိ ေသေသခ်ာ ခ်ာ ႐ုိ႐ုိေသေသ ေျခေဆးေျခသုတ္ျပီး အခင္းသန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္ခင္းက်င္းေပးျပီး၊ ဆြမ္းကပ္ေတာ့လဲ က်က်နန ေကာင္းေပ့ဆုိတဲ့ ဆြမး္ဟင္းေတြနဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ကပ္တာပါပဲ၊ တ႐ုိတေသတေလးတစားနဲ႔ တကယ့္မေထရ္ၾကီး တပါးလုိျပဳစုလုပ္ေကၽြးတာပါပဲ၊
      အဲဒီမွာ   ဥပါသကာက ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ႐ုိ႐ုိေသေသ တေလးတစားနဲ႔ ဆြမ္းဆက္ကပ္ေတာ့ ဦးဇင္းၾကီးရဲ႔စိတ္ထဲမွာ “ ဒီဒကာကေတာ့ င့ါကုိ ၾကည္ညိဳေနျပီ၊”လုိ႔ ေတြးသတဲ့၊ အဲဒီလုိေတြးျပီးေတာ့ ေနာက္ရက္က် ေတာ့ အဲဒီဥပါသကာအိမ္ကုိ ထပ္သြားတယ္၊ သူကေက်ာင္းေဆာက္ေနတာဆုိေတာ့ ေက်ာင္းေဆာက္တဲ့ေန ရာမွာ သုံးဖုိ႔ ေပါက္ျပားသြားအလွဴခံပါတယ္၊ “ဦးဇင္းၾကီး ဘာလုိတုန္း”ဆုိေတာ့ ““ေပါက္တူးအလုိရွိလုိ႔ပါ””လုိ႔ ေျပာတယ္၊
      အဲဒီလုိေျပာတဲ့အခါ ဥပါသကာက အိမ္ေနာက္ေဖးမွာထားတဲ့ ေပါက္တူးကုိ ေျခေထာက္နဲ႔ မျပီး ပစ္ေပးလုိက္သတဲ့၊ ဒါကုိ အျခားအိမ္းနီးနားခ်င္းေတြက ျမင္တဲ့အခါ တအံတၾသျဖစ္ၾကတာေပါ့၊ “ဘယ္ႏွယ္ ဒီဥပါသကာက ရဟန္းသံဃာေတြအေပၚမွာ အရမ္းၾကည္ညိဳေလးစားပါတယ္၊ မေန႔ကေတာင္ ဒီဦးဇင္းၾကီးကို ဆြမ္းေတြေဘာဇဥ္ေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နနဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေနတာပဲ၊ တ႐ုိတေသေလးေလးစားစား ဆက္ကပ္ေနတာ ေတြ႔ပါတယ္၊ ဒီေန႔က်မွ ဘယ္လုိျဖစ္လုိ႔ ဦးဇင္းၾကိးကုိ မေလးမစား ေျခေထာက္နဲ႔ပစ္ျပီး ေပါက္တူးကုိ ေပးရတာလဲ၊ ဘယ္လုိလဲ၊ ဘာလဲ”နဲ႔ ေမးၾကတဲ့အခါ သူကရွင္းျပပါတယ္၊
      ““မေန႔တုန္းက အဲဒီရဟန္းၾကီးကုိ တ႐ုိတေသ ေလးေလးစားစား ဆြမ္းေဘာဇဥ္ဆက္ကပ္တယ္ဆုိတာ မွန္ပါတယ္၊ မေန႔တုန္းကေတာ့ သူက သူ႔ပုဂ္ၢလိကအတြက္ လာတာမဟုတ္ဘူး၊ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ကုိယ္စား လာတာျဖစ္တယ္၊ သံဃာတစ္ပါးအျဖစ္လာတာျဖစ္တယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ သံဃာကုိရည္မွန္းျပီး ဆက္ကပ္တာျဖစ္တဲ့ အတြက္ တေလးတစားဆက္ကပ္တာပါ၊ ရဟန္းၾကီးကုိ ကပ္တာမဟုတ္ဘူး၊ သံဃာကုိ ဆက္ကပ္တာပါ၊ ဒီေန႔ေတာ့ သူက သူ႔အတြက္(ပင့္ေလွ်ာက္ထားတာလဲ မဟုတ္ဘဲ) လာေရာက္ေတာင္းရမ္းတဲ့သေဘာမုိ႕  သူေတာင္းတဲ့ ေပါက္တူးကုိ ေျခေထာက္နဲ႔ ပစ္ေပးလုိက္တာပါ””တဲ့၊
      ဒီအျဖစ္ေလးကုိၾကည့္ျပီး မိမိကုိယ္တုိင္ ဘယ္လုိစိတ္ထားရမယ္ဆုိတာ သတိထားသင့္တယ္၊ တစ္ခါတစ္ခါ ပုဂ္ၢဳိလ္ေရးနဲ႔ဆုိင္လာရင္ေတာ့ ကုိယ့္နဲ႔တုိက္႐ုိက္မပတ္သက္ရင္ ဥေပက္ၡာျပဳထားရမယ္၊ ကုိယ္နဲ႔တုိက္႐ုိက္ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့၊  ဒါေပမဲ့ အမ်ားနဲ႔ဆုိင္လာတဲ့ အခါ အမ်ားအေပၚတာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္ဆုိရင္ အဲဒီအမ်ားရဲ႕အေျခေနကုိ အေလးဂ႐ုျပဳရမယ္၊ ခုနက ဥပါသကာလုိ သံဃာကုိယ္စားလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ုိ႐ုိေသေသ ေလးေလးစားစားရွိသလုိေပါ့၊ သံဃာကုိ အေလးဂ႐ုျပဳသလုိ ရဟန္းၾကီးအေပၚမွာလဲ အေလးဂ႐ုျပဳတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားနဲ႔ဆုိင္တဲ့ အမ်ားအေပၚတာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ မျဖစ္မေနဆက္ဆံရေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဒီဥပါသကာလုိ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ကုိယ္စားဆုိတဲ့စိတ္ထားတတ္ရမယ္၊ အခုေခတ္ ရဟန္းေတြဆုိတာလဲ သံဃာထဲမွာ အပါအ၀င္ ျဖစ္တာမုိ႔ သံဃာကုိ ရည္မွတ္ျပီး ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္သင့္တယ္၊ ပုဂ္ၢဳိလ္ေရးကုိ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ သံဃာေတာ္ေတြထဲမွာ အပါအ၀င္မုိ႔ သံဃာကုိ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္တာပဲဆုိတဲ့ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေလးနဲ႔ ဆည္းကပ္ ရင္ေတာ့ ကုိယ့္သႏ္ၲာန္မွာ မြန္ျမတ္တဲ့ကုသုိလ္ေတြ ရတာေပါ့၊ ရဟန္းနဲ႔ သံဃာကုိ ကြဲျပားေအာင္ျမင္တတ္ပါေစ၊ ရဟန္းက သံဃာထဲမွာေနျပီး သံဃာဂုဏ္နဲ႔မညီရင္လဲ သံဃာအေပၚရည္ညႊန္းျပဳတဲ့ ကုိယ့္ကုသုိလ္က သံဃိက ကုသုိလ္ပါပဲ၊ ရဟႏ္ၲာမေထရ္ဆီမွာျပဳတဲ့ကုသုိလ္လုိပဲ မြန္ျမတ္တာခ်င္းအတူတူပါပဲ၊ သံဃာဂုဏ္နဲ႔ မညီတဲ့ ရဟန္းမွာသာ သူ႔အျပစ္သူ ခံရမွာပါပဲ၊၊
      ကုိယ္က ကိုယ္လုပ္ရမဲ့အလုပ္ကုိ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လုပ္တတ္ဖုိ႔လုိတာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ အျခားသူေတြရဲ႕အျပစ္ေတြပဲ ၾကည့္ျပီး မဆက္ဆံပါနဲ႔၊ လူတုိင္းမွာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ေလးေတြ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုေတာ့ ရွိတတ္စျမဲပဲ၊ အဲဒီေကာင္းတဲ့အခ်က္ေလးေတြကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ျပီး ဆက္ဆံရင္ ေလာကၾကီးက တကယ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္၊
      ေပ်ာ္စရာဘ၀မွာ ေပ်ာ္စရာေတြပဲ ၾကည့္ျမင္ႏုိင္ျပီး ေပ်ာ္စရာေတြပဲ ျဖန္႔ေ၀ႏုိင္ပါေစ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စြာနဲ႔ပဲ အမ်ား အက်ိဳး၊ လူမ်ဳိးဘာသာ ရပ္ရြာအက်ိဳး သယ္ပုိးႏုိင္ပါေစ၊
      ဆုံးမစကားေျပာတာမဟုတ္ပါ၊ ခ်စ္လုိ႔ေျပာတယ္လုိ႔ မွတ္ပါ။

   အရွင္သု၀ီရ  မဟာဂႏၶာ႐ုံ၊ အမရပူရ

No comments:

Post a Comment