ဓမၼေရးရာ အေတြးစမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ား၊ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား၊ ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ စာမ်ားထဲမွ ႏွစ္သက္ရာ စာ ကဗ်ာမ်ားႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ားကုိ မွတ္တမ္းသေဘာ မွ်ေ၀ တင္ျပထားပါသည္

Saturday, October 27, 2012

ပ၀ါရဏာျပဳပုံ ႏွင့္ ပ၀ါရဏာျပဳရျခင္းအေၾကာင္း


ထိုပ၀ါရဏာကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူျခင္း အေႀကာင္းရင္းကား-

ဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္အခါက ေကာသလတိုင္း ဇနပုဒ္ ေက်ာင္းတေက်ာင္း၌ ေနခဲ့ႀကေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ “အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခံုမႈမရွိႀကပဲ ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ႀကရေအာင္ တပါးႏွင့္တပါး စကားမေျပာႀကစတမ္း”ဟု ကတိက၀တ္ ထားႀကလ်က္ ၀ါတြင္းသံုးလပတ္လံုး စကား-လံုး၀မေျပာႀကပဲ ေနခဲ့ႀကသည္ကို ဘုရားရွင္ သိရွိေတာ္မူေသာေႀကာင့္ ထိုသို႔ စကား-လံုး၀မေျပာပဲ ေနႀကျခင္းသည္---

သားေကာင္ တိရစၧာန္တို႔၏ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ျခင္း (ပသုသံ၀ါသ-၁), ႏွင့္တူ၏၊
စကားမေျပာႏိုင္သူ လူအ,တို႔၏ အက်င့္ (မူဂပဗၺတ-၂) ျဖစ္ေသာ တိတိၱိတို႔ ေဆာက္တည္ေသာ အက်င့္လည္း ျဖစ္၏ (-၃။) ဟု ကဲ့ရဲ့ရႈတ္ခ်ေတာ္မူျပီးလွ်င္ သီလ-သမာဓိ ပညာတိုးပြား အက်ိဳးမ်ားေသာ တရားစကားကို ေျပာဆိုေနထိုင္ႀကကာ (-၄) သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ သံဃာေတာ္မ်ားအားလံုး တသိမ္တည္းမွာ စုေ၀းျပီး အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဖိတ္ႀကား ပ၀ါရဏာျပဳႀကရမည္-ဟု ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

ပ၀ါရဏာျပဳပံု

သံဃံ ဘေႏၲ ပ၀ါေရမိ ဒိေ႒န ၀ါ, သုေတန ၀ါ, ပရိသကၤာယ ၀ါ,
၀ဒႏၲဳ မံ အာယသၼေႏၲာ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ၊ ပႆေႏၲာ ပဋိကရိႆာမိ ။

ဒုတိယမၸိ ဘေႏၲ သံဃံ ပ၀ါေရမိ ဒိေ႒န ၀ါ, သုေတန ၀ါ, ပရိသကၤာယ ၀ါ,
၀ဒႏၲဳ မံ အာယသၼေႏၲာ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ၊ ပႆေႏၲာ ပဋိကရိႆာမိ ။

တတိယမၸိ ဘေႏၲ သံဃံ ပ၀ါေရမိ ဒိေ႒န ၀ါ, သုေတန ၀ါ, ပရိသကၤာယ ၀ါ,
၀ဒႏၲဳ မံ အာယသၼေႏၲာ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ၊ ပႆေႏၲာ ပဋိကရိႆာမိ ။ ( ၀ိ-၃-၂၂၃ )

( ျမန္မာ )

အရွင္ဘုရားတို႔၊ ျမင္ျခင္းအားျဖင့္ေသာ္၄င္း, ႀကားျခင္းအားျဖင့္ေသာ္၄င္း, ယံုမွားျခင္းအားျဖင့္ေသာ္၄င္း တပည့္ေတာ္မွာ အျပစ္ရွိပါက ေျပာဆိုဖို႔ရန္ သံဃာေတာ္ကို ဖိတ္မန္ပါ၏၊
အရွင္ဘုရားတို႔သည္ တပည့္ေတာ္ကို သနားေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ေသာအားျဖင့္ ေျပာဆိုေတာ္မူႀကပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္သည္ အျပစ္ကိုျမင္ေသာ္ ကုစားပါမည္ဘုရား။

ႏွစ္ႀကိမ္ေျမႇာက္လည္း-


သံုးႀကိမ္ေျမႇာက္လည္း-



၁. ပသုသံ၀ါသႏၲိ ပသူနံ ၀ိယ သံ၀ါသံ။ ပသေ၀ါပိ ဟိ အတၱေနာ ဥပၸႏၷံ သုခဒုကၡံ အညမညႆ န အာေရာေစႏၲိ၊ ပဋိသႏၳာရံ န ကေရာႏၲိ၊ တထာ ဧေတပိ န အကံသု။ တသၼာ ေနသံ သံ၀ါေသာ“ပသုသံ၀ါေသာ”တိ ၀ုစၥတိ။ (၀ိ-႒-၃-၃၅၆ )။
သားေကာင္တို႔၏ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ျခင္းဟူသည္ တေကာင္၏ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို အျခားတေကာင္အား ေျပာဆိုရိုးမရွိေခ်။ ထို႔အတူ စကားလံုး၀မေျပာပဲ ေနထိုင္သူတို႔မွာလည္း တဦး၏ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို အျခားတဦးအား မေျပာဆိုပဲ ေနထိုင္လတ္ေသာ္
“သားေကာင္ တိရစၧာန္တို႔၏ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ျခင္းႏွင့္ မျခားေတာ့ေခ်”ဟု ဆိုလိုသည္။
၂. စကားမေျပာပဲ ေနရံုမွ်ကို“မူဂပဗၺတ-သူအတို႔၏ အက်င့္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူလိုရင္း မဟုတ္ပါ၊
“လံုး၀ စကား မေျပာႀကစတမ္း”ဟု ကတိက၀တ္ျပဳ၍ ေနျခင္းကိိုသာ “မူဂပဗၺတ-အက်င့္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူလိုပါသည္၊ ထိုအက်င့္မ်ိဳးသည္သာ တိတၱိတို႔ ေဆာက္တည္အပ္ေသာအက်င့္ျဖစ္သည္။
(၀ိ-႒-၃-၃၅၆)။
၃. ၀ိနည္းမဟာ၀ါ ပ၀ါရဏာကၡႏၶက ( ၀ိ-၃-၂၂၀၊ ၂၂၃ )။
၄. မူလပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ ( ၂၁၇ ) ႏွင့္ ဥဒါန္းပါဠိေတာ္ ( ၈၉ ) တို႔၌ ႀကည့္ပါ။

No comments:

Post a Comment