(
ယခုလက္ရွိ၊ အမရပူရ၊ မဟာဂႏၶာ႐ုံ၊ မဟာနာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ၏
သက္ေတာ္
ရွစ္ဆယ္ျပည့္ ေမြးေန႔အၾကိဳ ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ပါသည္၊)
သမိဒိ္ၶသုတ္
အရွင္သမိဒ္ၶိႏွင့္
နတ္သမီး
အခါတစ္ပါး၌ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္
ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕၀ယ္ တေပါဒါ႐ုံေက်ာင္းတိုက္၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ အရွင္သမိဒိ္ၶသည္
နံနက္ ေစာေစာအခ်ိန္၀ယ္
အိပ္ရာမွထ၍ ေရခ်ိဳးျခင္းငွာ တေပါဒါျမစ္သို႔ ႂကြေတာ္မူ၏။ တေပါဒါျမစ္၌ ေရသုံးသပ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္
သင္းပုိင္ကိုသာ၀တ္လ်က္ (ဧကသီ မရန္းေသးပဲ လက္မွကိုင္ကာ) ကိုယ္ေပၚမွ ေရမ်ားေျခာက္သြားေစရန္
ေခတ္ၱရပ္ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ဘုမ္ၼစိုးနတ္သမီးတစ္ေယာက္သည္ ပစိ္ၦမယာမ္လြန္ၿပီးေသာ နံနက္ေစာေစာ၌
သူ႕ကိုယ္ ေရာင္၊ ၀တ္စားတန္ဆာေရာင္တို႔ျဖင့္ တေပါဒါ႐ုံေက်ာင္းတုိက္ကို ထြန္းလင္းေစလ်က္ အရွင္ သမိဒိ္ၶထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ေကာင္းကင္မွေန၍
ဂါထာျဖင့္ ဤသုိ႔ စကားဆို၏။
နတ္သမီး။
။ အဘုတြာ ဘိကၡသိ ဘိကၡဳ၊ န ဟိ ဘုတြာန ဘိကၡသိ။
ဘုတြာန ဘိကၡဳ ဘိကၡႆု၊ မာ တံ ကာေလာ ဥပစၥဂါ။
အိုရဟန္း...သင္သည္
ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ကို မခံစားရေသးပဲ ဆြမ္းခံရေသာရဟန္း အက်င့္ကို က်င့္ဘိ၏။ ေလာကီအာ႐ုံကာမဂုဏ္ကို
မခံစားရေသးပဲ ဆြမ္းခံရေသာရဟန္းအက်င့္ ကို မက်င့္ေလႏွင့္ဦး။ အိုရဟန္း...ေလာကီအာ႐ုံကာမဂုဏ္ကို
ခံစားၿပီးမွဆြမ္းခံရေသာရဟန္းအက်င့္ ကို က်င့္ပါေလေလာ့။ ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ကို ခံစားဖို႔ရန္အခ်ိန္အခါသည္
ပ်ိဳျမစ္ႏုနယ္ ငယ္ရြယ္ေသးေသာသင့္ကို ေက်ာ္လြန္၍မသြားပါေစႏွင့္။
အရွင္သမိဒိ္ၶ။
။ ကာလံ ေ၀ါဟံ န ဇာနာမိ၊ ဆေႏၷာ ကာေလာ န ဒိႆတိ။
တသ္ၼာ အဘုတြာ ဘိကၡာမိ၊ မာ မံ ကာေလာ ဥပစၥဂါ။
(အိုနတ္သမီး) ငါသည္ ေသရမည့္အခ်ိန္အခါကို (ဘယ္အခ်ိန္ေသရမည္ဟု)
အတိအက် မသိပါ။ ေသရမည့္အခ်ိန္အခါသည္ ဖုံးကြယ္အပ္သည္ျဖစ္၍ မေပၚထင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကီ
အာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ကို မခံစားေတာ့ပဲ ဆြမ္းခံရေသာ ရဟန္းအက်င့္ကို (အေသမဦးမီ) က်င့္ေပ၏။ ငါ့ကို
ရဟန္းတရားက်င့္ဖုိ႔ရန္ အခိ်န္အခါေကာင္းသည္ ေက်ာ္လြန္၍မသြားပါေစႏွင့္။
(အရွင္သမိဒိ္ၶ၏ ပထမဆုံးအေျဖဂါထာ၌
“ကာလံ န ဇာနာမိ=ေသရမည့္အခ်ိန္ကိုမသိ”ဟု
ပါ၏။ မွန္၏။ သတၱ၀ါတိုင္းမသိေသာ အခ်က္ငါးခ်က္ရွိသည္။ ၎င္းတို႔မွာ-
၁။ ဇီ၀ိတ =အသက္။ (မည့္သည့္ အသက္အရြယ္၌ ေသရမည္ကိုမသိျခင္း။)
၂။ ဗ်ာဓိ =အနာေရာဂါ။ (မည္သည့္ အနာေရာဂါျဖင့္
ေသရမည္ကို မသိျခင္း။)
၃။ ကာလ =အခ်ိန္။ (နံနက္,ေန႔လည္, ညဥ့္ မည္သည့္အခ်ိန္
ေသရမည္ကို မသိျခင္း။)
၄။ ေဒဟနိေကၡပန
=အေလာင္းက်ရာဌာန။ (ရြာထဲ, ၿမိဳ႕ထဲ, ေတာထဲ, ေတာင္ေပၚ, ေတာင္ေအာက္,ေခ်ာက္ ကမ္းပါး, ျမစ္,
သမုဒ္ၵရာ မည္သည့္ေနရာ၌ အေလာင္းပစ္ခ်ခံရမည္ကို မသိျခင္း၊
၅။ ဂတိ =ေရာက္ရမည့္ဘ၀။
(လူ႔ဘ၀, နတ္ဘ၀, တိရစ္ၦာန္ဘ၀ စသည္တြင္ မည္သည့္ဘ၀ ေရာက္ရမည္ကို မသိျခင္းမ်ားတည္း။)
(ေဆာင္)။ ။
အသက္+အနာ၊ ခ်ိန္အခါ- စြန္႔ရာ လားဂတိ။
ေရတြက္ပုိင္းျခား၊ ဤငါးပါး၊ အမ်ားလူမသိ။)
လက္ေတြ႕ကုိပယ္၍ မ်က္ကြယ္ကိုမေမွ်ာ္ပါႏွင့္
ထိုအခါ ဘုမၼစိုးနတ္သမီးသည္
(ေကာင္းကင္မွသက္ဆင္းလ်က္) ေျမေပၚ၌တည္ကာ အရွင္သမိဒိ္ၶကို ဤသို႔ေျပာဆိုျပန္၏။
“အိုရဟန္း...သင္သည္ ငယ္ပါေသးလ်က္ ရဟန္းျပဳခဲ့သူ တည္း။ သင္သည္ႏုပ်ိဳပါေသး၏။ ပိတုံးအေရာင္
နက္ေမွာင္ေသာဆံလည္းရွိသူျဖစ္၏။ ပထမ အရြယ္ဟုဆိုအပ္ေသာ အရြယ္ေကာင္းႏွင့္လည္းျပည့္စုံသူျဖစ္၏။ အိုရဟန္း
သင္သည္ ေလာကီ အာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မျမဴးေပ်ာ္မခံစားရေသးဖူးပါ။ လူ႔ကာမဂုဏ္အာ႐ုံတို႔ကို
ခံစားပါဦး။ မ်က္ ေမွာက္ထင္ရွား ခံစားရေသာ လူ႔ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကိုပယ္စြန္႔၍ မ်က္ကြယ္ျဖစ္ေသာ
မေရာက္ လာေသးမျမင္ရေသးသည့္ နတ္ျပည္အာ႐ံု အေႂကြးကာမဂုဏ္ဆီသုိ႔ ေမွ်ာ္ေတြး၍ မေျပးသြား
မက်င့္ႀကံပါႏွင့္။
ဒုကၡေတြစုံ
ကာမဂုဏ္
(ထုိအခါအရွင္သမိဒိ္ၶကေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာေဟာ၏) အိုနတ္သမီး
ငါသည္ မ်က္ေမွာက္ထင္ရွားခံစားရေသာ လူ႔ကာမဂုဏ္ကို အာသာဆႏၵ ေမွ်ာ္ေတြးေတာင့္ တေနသည္မဟုတ္ပါ။
မျမင္ရေသးေသာ နတ္ျပည္အာ႐ုံကာမဂုဏ္ကိုပင္ ပယ္စြန္႔၍ ယခုခ်က္ ခ်င္း လက္ငင္းရမည့္ ေလာကုတၱရာတရားဆီသို႔သာ
က်င့္ႀကံအားထုတ္လ်က္ ေျပးသြားေနပါ၏။ အိုနတ္သမီး...မွန္လွေပ၏။ အလိုရွိအပ္သည့္ခဏ၌ ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးရသည္
မဟုတ္ပဲ ျပဳျပင္ စီရင္ၿပီးေနာက္ကာလၾကာမွ အက်ိဳးေရာက္သျဖင့္ “ကာလိက” ဟု ဆိုအပ္ကုန္ေသာ လူနတ္ တို႔အာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ဟူသမွ်တို႔သည္
မ်ားေသာဆင္းရဲၿငိဳျငင္ပင္ပန္းမႈရွိကုန္၏။
ဤကာမဂုဏ္တို႔၌
အျပစ္သည္မ်ားလွ၏။ ဤေလာကုတၱရာတရားသည္ကား တပ္အပ္ထင္ထင္ ကိုယ္တိုင္သိျမင္ထုိက္၏။ စိတ္ကေလးတစ္ခုမွ်မျခား
ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းအက်ိဳးေပး၏။ လုိက္ခဲ့ စမ္းပါ၊ ႐ႈလွည့္စမ္းပါ(က်င့္ၾကည့္စမ္းပါ)ဟု ရဲ၀ံ့စြာဖိတ္ေခၚ
ျပထိုက္၏။ ကိုယ္တြင္ကပ္စြဲ အၿမဲတ ေစေဆာင္ထားထုိက္၏။ ပညာရိွအေပါင္း အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔သာ
ကိုယ္စီကိုယ္င သိ ထိုက္ခံစားထိုက္၏။ ဤသို႔ငါတို႔ဆရာဘုရားရွင္က က႐ုဏာေရွ႕ထား ေဟာၾကားအပ္ပါကုန္ၿပီ။
နတ္သမီးအေမး
အိုရဟန္း...ခ်က္ခ်င္းမရ အေၾကာင္းစုံမွရသည့္
လူနတ္အာ႐ုံကာမဂုဏ္ တို႔ကို မ်ားေသာဆင္းရဲျခင္း၊ မ်ားေသာၿငဳိျငင္ပင္ပန္းျခင္းရွိကုန္၏ဟု(သင္တို႔ဆရာေစာသတၳာက)
ဘယ္နည္းဘယ္ပုံေဟာထားအပ္ပါကုန္သနည္း။ ဤငါးျဖာအာ႐ုံကာမဂုဏ္တို႔၌
အဘယ္သို႔ အျပစ္မ်ားပါသနည္း။ ဤေလာကုတ္ၱရာတရားကိုလည္း အဘယ္သို႔တပ္အပ္ထင္ထင္ ကိုယ္ တိုင္သိျမင္ထိုက္ပါသနည္း။
ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းအက်ိဳးရပုံသည္လည္း အဘယ္သို႔ပါနည္း။ လာပါ,လိုက္ခဲ့ပါ,႐ႈလွည့္စမ္းပါ-ဟု
ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ဖိတ္ေခၚျပထုိက္သည္မွာလည္း အဘယ့္ေၾကာင့္ပါ နည္း။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ကိုယ္တြင္ကပ္စြဲ အၿမဲေဆာင္ထားထိုက္ပါသနည္း။ ပညာရွိအေပါင္း
အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔သာ သိထိုက္ခံစားထုိက္သည္ဆိုသည္မွာလည္း အဘယ့္ေၾကာင့္ ပါနည္း။ ဤသို႔
နတ္သမီးက ေမးေလသည္။
ငါငယ္ေသးတယ္နတ္သမီး
အိုနတ္သမီး-ငါသည္ရဟန္းျပဳသစ္စသာျဖစ္ပါ၏။ မၾကာမီကမွ သာသနာေတာ္သို႔၀င္ေရာက္လာသူျဖစ္ပါသည္။
(ထို႔ေၾကာင့္) ငါသည္သင့္အား အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းလင္းေျဖဆိုျခင္းငွါမစြမ္းႏုိင္ပါ။ ပူေဇာ္အထူးကိုခံေတာ္မူထိုက္၍
အလုံးစုံ ေသာ တရားတို႔ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္သာ
မခၽြတ္မလြဲသိျမင္ေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္သည္ ဤရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ တေပါဒါ႐ံုေက်ာင္းတိုက္မွာပင္
သီတင္းသုံးေတာ္မူပါသည္။ ထုိဘုရားရွင္ ထံသြား၍ ေမးေလွ်ာက္ပါေခ်။ ဘုရားရွင္ေျဖဆိုသည့္အတိုင္းပင္ (ထိုတရားေတာ္ကို)
မွတ္သား ေဆာင္ရြက္ပါေလ-ဟု အရွင္သမိဒိ္ၶကျပန္ေျပာ၏။
တန္ခိုးႏုနတ္
ဗုဒၶထံမကပ္ႏိုင္
အိုရဟန္း အသင္ရဟန္းၫႊန္ျပအပ္ေသာ
ထိုဘုရားရွင္ထံသို႔ အကၽြႏ္ုပ္တို႔လုိနတ္မ်ား ခ်ဥ္းကပ္ဖို႔မလြယ္ကူပါ။ အကၽြႏု္ပ္တို႔မွတစ္ပါး
တန္ခိုးႀကီးမား အၿခံအရံ မ်ားလွေသာနတ္မင္းႀကီးတို႔သည္ အၿမဲမျပတ္ ထိုဘုရားရွင္ကို ၀န္းရံေနအပ္ပါသည္။
အကယ္၍ အရွင္ဘုရားသည္ ဘုရားရွင္ထံ ဤျပႆနာကိုေမးေလွ်ာက္ေပးႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ တပည့္ေတာ္မ
မ်ားလည္း တရားနာရန္လာလိုၾကပါကုန္၏-ဟု နတ္သမီးကျပန္၍ေလွ်ာက္၏။
အရွင္သမိဒ္ၶိ၊
နတ္ရွိ-မရွိ တပ္အပ္မသိ
ထိုအခါ အရွင္သမိဒိ္ၶသည္“ေကာင္းၿပီ”ဟု
၀န္ခံ၍ ဘုရားရွင္ထံသို႔ သြားၿပီးလွ်င္ အစမွစ၍
ထုိနတ္သမီးတရားနာရန္ ဘုရားရွင္ထံလာမည္ဆိုသည္အထိ သူႏွင့္နတ္သမီးတို႔ေျပာပုံဆိုပုံ စကားအလုံးစုံကို
ဘုရားရွင္အားေလွ်ာက္၏။ ထို႔ေနာက္ဆက္လက္၍
... “အရွင္ျမတ္ဘုရား အကယ္၍ ထိုနတ္သမီး၏ “တရားနာရန္ တပည့္ေတာ္မမ်ားလည္း လာပါမည္” ဟူေသာ စကား သာ မွန္ကန္ခဲ့ပါလွ်င္ ယခုအခါထိုနတ္သမီးသည္
ဤအနီးအပါးမွာ ေရာက္ေနရာပါ၏”ဟု ေလွ်ာက္၏။
နတ္သမီးအသံျပဳျခင္း
အရွင္သမိဒိ္ၶသည္ ဘုရားရွင္အား
ထိုသုိ႔ေလွ်ာက္ေနစဥ္ ဘုမၼစိုး နတ္သမီးသည္ “အိုရဟန္း ျပႆနာေမးမည္ကို ေမးေတာ္မူပါ။ ျပႆနာေမးစရာရွိသည္ကို
ေမးေလွ်ာက္ေတာ္မူပါ။ တပည့္ေတာ္မ ဤအရပ္သို႔ေရာက္လာပါၿပီ”ဟု အသံးေပးကာ ေလွ်ာက္၏။
နတ္သမီးအား
ဘုရားရွင္၏ေမးခြန္း
ထုိအခါ ဘုရားရွင္သည္ ထိုနတ္သမီးအား ဂါထာမ်ားျဖင့္ ေအာက္ပါ တရားကို ေဟာေတာ္မူ၏။
အေကၡယ်သညိေနာ
သတၱာ၊ အေကၡယ်သ္ၼႎ ပတိ႒ိတာ။
အေကၡယ်ံ
အပရိညာယ၊ ေယာဂမာယႏိ္ၲ မစၥဳေနာ။
မ်ားျပားလွစြာ
သတၱ၀ါတို႔သည္ ခႏၶာငါးပါး႐ုပ္နာမ္တရားတို႔၌ ေယာက်္ား မိန္းမစေသာအားျဖင့္ မွတ္ထင္ျခင္းရွိၾကကုန္၏။
ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားအေပါင္း၌ ရာဂစသား ရွစ္ပါးေသာ အျခင္း အရာတို႔ျဖင့္လည္း စြဲမွီတည္ရွိေနၾကကုန္၏။
ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားကို သုံးပါးေသာပရိညာ တို႔ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍မသိျခင္းေၾကာင့္
ေသမင္း၏အလိုသုိ႔ လုိက္ပါေနၾကရကုန္၏။
အေကၡယ်ဥၥ
ပရိညာယ၊ အကၡာတာရံ န မညတိ။
တံ
ဟိ တႆ န ေဟာတီတိ၊ ေယန နံ ၀ဇၨာ န တႆ အတိ္ၳ။
ရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္သည္
ခႏၶာငါးပါး႐ုပ္နာမ္တရားကို သုံးပါးေသာပရိညာျဖင့္ ပိုင္းျခားကာ သိၿပီး၍ “တိႆ-ဒတၱ”စသည္အားျဖင့္ေျပာျပစရာပုဂိ္ၢဳလ္သတ္ၱ၀ါကို မသိမျမင္မမွတ္ထင္ေတာ့။
ထိုရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္၏သႏၲာန္၌ ရတၱဒု႒ စသည္ေသာင္းေျပာင္း ျပစ္တင္ေျပာဆိုေၾကာင္း ကိေလသာ
အေပါင္းလည္းမရွိေတာ့။ အိုနတ္သမီး ထိုေဟာေတာ္မူအပ္ခဲ့သည့္ သေဘာရွိသည့္ ရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္မ်ိဳးကို
သိျမင္ဖူးလွ်င္ သိျမင္ဖူးေၾကာင္း, မသိျမင္ဖူးလွ်င္ မသိျမင္ဖူးေၾကာင္း ေလွ်ာက္စမ္းပါေလာ။
(အေကၡယ်ဥၥ ပရိညာယ=ရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္သည္ ခႏၶာငါးပါး႐ုပ္နာမ္တရား၌
သုံးပါးေသာ ပရိညာ ျဖင့္ ပိုင္းျခားကာသိ၍”ဟူရာ၌ ပရိညာသုံးပါးကား-
၁။ ၪာတပရိညာ=ဤ႐ုပ္အေပါင္းကား ႐ူပကၡႏၶာ။ ေ၀ဒနာကား
ေ၀ဒနာကၡႏၶာ။ သညာကားသညာကၡႏၶာ။ က်န္ေစတသိက္ ၅၀-ကား သခၤါရကၡႏၶာ။ စိတ္သည္ ၀ိညာဏကၡႏၶာတည္း။
ဤသည္တို႔ကား ထိုခႏၶာငါးပါးတို႔၏ လကၡဏ ရသ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္တို႔တည္းဟု-ပိုင္းျခား၍သိျခင္း။
၂။ တီရဏပရိညာ=ခႏၶာငါးပါးတို႔ကို အနိစၥစသည္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
အနာေရာဂါ စသည္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ႐ႈပြားလြန္ေျမာက္၍သိျခင္း။
၃။ ပဟာနပရိညာ= ဤသို႔ပြားမ်ား၍ ခႏၶာငါးပါးတို႔အေပၚ၌ တပ္မက္တြယ္တာ တတ္ေသာ ဆႏၵရာဂကို အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ အၿပီးသတ္ပယ္၍သိျခင္း။)
နတ္သမီး။ ။ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
တပည့္ေတာ္မသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ ဤစကားရပ္၏အနက္အဓိပ္ၸာယ္ကို
အက်ယ္အားျဖင့္ မသိပါ။ တပည့္ေတာ္မမ်ား သိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းလင္းေဟာၾကားေတာ္မူပါရန္
ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထား၀့ံပါသည္ အရွင္ဘုရား။
ဘုရားရွင္
သေမာ
၀ိေသသီ ဥဒ ၀ါ နိဟီေနာ၊
ေယာ
မညတီ ေသာ ၀ိ၀ေဒထ ေတန။
တီသု
၀ိဓာသု အ၀ိကမၸမာေနာ၊
သေမာ
၀ိေသသီတိ န တႆ ေဟာတိ။
အၾကင္ပုဂိ္ၢဳလ္သည္
“ငါသည္ သူတို႔ႏွင့္တန္းတူသူတည္း။ သို႔မဟုတ္ ထူးကဲသာလြန္သူ တည္း။ သို႔မဟုတ္ နိမ့္က်သူတည္း”ဤသို႔ မာနျဖင့္ မွတ္ထင္တိုင္းတာေန၏။ ထိုပုဂိ္ၢဳလ္သည္ ထုိမွတ္ထင္တိုင္းတာတတ္ေသာ
မာနေၾကာင့္ (ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္စသည္တို႔ျဖင့္)
တစ္ပါးပုဂိ္ၢဳလ္တို႔ႏွင့္ျငင္းခုံရာ၏။ (ရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္သည္ကား)
ဟီန,သဒိသ,ေသယ်-ဟူေသာ သုံးပါးေသာမာနေၾကာင့္ မတုန္လႈပ္ေတာ့။ ထိုရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္၏သႏၲာန္၌
“တူသူ, ထူးကဲသာလြန္ သူ, နိမ့္က်သူဟု”မွတ္ထင္မႈမရွိေတာ့။
အိုနတ္သမီး...ဤေဟာအပ္ခဲ့ေသာ ရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္ကို သိျမင္ဖူးလွ်င္ သိျမင္ဖူးေၾကာင္း ေလွ်ာက္စမ္းေလာ။
နတ္သမီး
မသိေသး
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ဤယခု ေနာက္ထပ္မေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ
တရားအက်ဥ္းခ်ဳပ္၏ အနက္အဓိပ္ၸာယ္ အက်ယ္ကိုလည္း တပည့္ေတာ္မမ်ား မသိေသးပါ။တပည့္ေတာ္မမ်ား
သိႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ထပ္၍တစ္ဖန္ အက်ယ္ရွင္းလင္းေဟာျပေတာ္မူပါရန္ ေတာင္း ပန္ေလွ်ာက္ထား၀ံ့ပါသည္အရွင္ဘုရား။
ဘုရားရွင္
ပဟာသိ
သခႍ န ၀ိမာနမဇၩဂါ၊
အေစၦစိ္ၦ
တဏွံ ဣဓ နာမ႐ူေပ။
တံ
ဆိႏၷဂႏံ္ၳ အနိဃံ နိရာသံ၊
ပရိေယသမာနာ
နာဇၩဂမုံ။
ေဒ၀ါ
မႏုႆာ ဣဓ ၀ါ ဟုရံ ၀ါ၊
သေဂ္ၢသု
၀ါ သဗ္ၺနိေ၀သေနသု။
(ရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္သည္)“တပ္မက္သူ,
ျပစ္မွားသူ, ေတြေ၀သူ”စေသာအေခၚအေ၀ၚခံရမႈကို
ပယ္စြန္႔ၿပီ။ ၉-ပါးအျပား မာန္မာနတရားသို႔လည္း မကပ္ေရာက္ေတာ့။ ဤ႐ုပ္နာမ္ ၂-ျဖာ အေပၚ
၌ တြယ္တာမႈ တဏွာဓာတ္ကိုလည္း အျမစ္ျပတ္ပယ္သတ္ေလၿပီ။
ထုံးေႏွာင္ဖြဲ႕ခ်ည္ ေလးလီေသာ ဂႏၳတရားကိုလည္း ျဖတ္ၿပီးျဖစ္၍ ဆင္းရဲဒုကၡမရွိ။ အာသာေတာင့္တမႈ
မရွိေတာ့ ေသာ ထိုရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္ကို (ပရိနိဗၺာန္စံၿပီးသည္မွေနာက္၌) တန္ခိုးႀကီးမား နတ္ျဗဟ္ၼာမ်ားႏွင့္ လူသားတို႔သည္
လူတို႔ေနထုိင္ရာၿမိဳ႕ရြာဌာန ဤေလာက၌ျဖစ္ေစ၊
နဂါးဂဠဳန္ဖုံဖုံေနၾက
ဟိုေအာက္ေလာက၌ျဖစ္ေစ၊ နတ္ၿမိဳ႕ေျခာက္လီ ျဗဟ္ၼာ့ျပည္တို႔၌ျဖစ္ေစ
ေနရာအားလုံး သိမ္း က်ံဳးရွာေဖြၾကပါေသာ္လည္း မေတြ႕ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ အို-နတ္သမီး... ဤေဟာအပ္ခဲ့ေသာ
သေဘာ ရွိသည့္ ရဟႏၲာပုဂိ္ၢဳလ္ကို သိျမင္ဖူးလွ်င္ ေလွ်ာက္တင္စမ္းေလာ။
(န ၀ိမာနမဇၩဂါ ။ ။
၉-ပါးေသာမာနကို “၀ိမာန”ဟုေခၚ၏။ ခ်ဲ႕ဦးအ့ံ...ေလာက၌
ပုဂိ္ၢဳလ္သည္ ေအာက္တန္း, အလတ္ တန္း, အထက္တန္းစားဟုသုံးမိ်ဳးရွိ၏။ ထိုတြင္တစ္မ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၌
ဟီနမာန္, သဒိသမာန္, ေသယ်မာန္ ၃-မိ်ဳးျဖစ္ႏုိင္၏။ “သူတို႔ေအာက္ ငါကေရာက္ေနေကာ ဘာျဖစ္ရမွာလဲ။
ကုိယ့္ရွိမွ ကိုယ္စားရတာပဲ”စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပုံမွာ
ဟီနမာန္ တည္း။“သူနဲ႔ငါ ဘာထူးေသး
သလဲ”စသည္ျဖင့္ျဖစ္ပုံမွာ သဒိသမာန္တည္း။ “ငါက ဒင္းတို႔ထက္ သာလြန္ထူးကဲသည္” စသည္ျဖင့္ျဖစ္ပုံမွာ ေသယ်မာန္တည္း။ ပုဂိ္ၢဳလ္ ၃-မ်ိဳးကို
ဤမာန္ ၃-မ်ိဳးျဖင့္ေျမႇာက္က ၉-ျဖစ္၏။)
နတ္သမီး
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား တပည့္ေတာ္မသည္
ယခု ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာ ၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္၏ အက်ယ္အဓိပၸာယ္ကို ဤသို႔ (ေအာက္၌
ေလွ်ာက္အပ္ လတံ္ၱ႕သည့္အတုိင္း) နားလည္ပါ၏။
ပါပံ
န ကယိရာ ၀စသာ မနသာ၊
ကာေယန
၀ါ ကိဥၥန သဗၺေလာေက။
ကာေမ
ပဟာယ သတိမာ သမၸဇာေနာ၊
ဒုကံၡ
န ေသေ၀ထ အနတၳသံဟိတံ။
မည္သည့္ေနရာ,
မည္သည့္အခ်ိန္, မည္သည့္ပုဂိ္ၢဳလ္သတၱ၀ါ၌ျဖစ္ေစ
ကိုယ္အလုပ္, ႏႈတ္-
အေျပာ, မေနာအႀကံျဖင့္
မေကာင္းမႈမွန္က အနည္းငယ္မွ်ကိုပင္ မျပဳလုပ္, မေျပာဆို, မႀကံမိ ေစရာ။ အၿမဲမျပတ္ သတိခ်ပ္လ်က္
ပညာအဆင္အျခင္ သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စုံရာ၏။ ငါးျဖာအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ပယ္စြန္႔ၿပီးလွ်င္
အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္မစပ္ယွဥ္ေသာ ဆင္းရဲေၾကာင္းတရားကို မမွီ၀ဲရာ။ ဤသို႔နားလည္ပါသည္ဘုရား။ ထိုသုိ႔ ေလွ်ာက္ၿပီးေနာက္
နတ္သမီးသည္ မိမိရပ္ဌာန္ ျပန္ေလသတည္း။
သမိဒိ္ၶသုတ္ၿပီး၏။
(
အရွင္ကု႑လာဘိ၀ံသ၊ သဂါထာ၀ၢသံယုတ္ ျမန္မာဘာသာဋီကာ
မွ )
No comments:
Post a Comment