(
ယခုလက္ရွိ၊ အမရပူရ၊ မဟာဂႏၶာ႐ုံ၊ မဟာနာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ၏
သက္ေတာ္
ရွစ္ဆယ္ျပည့္ ေမြးေန႔အၾကိဳ ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ပါသည္၊)
၁-ကသိဘာရဒြါဇသုတ္
မဂဓတိုင္း၊
ဒက္ၡိဏာဂိရိဇနပုဒ္နယ္၊ ႐ြာအနီးမွလယ္ေတာမွာ ဧကနာဠပုဏၰား အား ရဟန္းဘ၀ႏွင့္ လယ္သမားဘ၀
ႏိႈင္းယွဥ္၍ေဟာေျပာပုံ ။
လယ္ေတာသို႔ဆြမ္းခံႂကြ
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အခါတစ္ပါး၌
မဂဓတိုင္း ဒက္ၡိဏာဂိရိ ဇနပုဒ္နယ္ပယ္အပါအ၀င္ ဧကနာဠမည္ေသာ ပုဏၰားရြာ၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။
ထိုစဥ္ တစ္ေန႔သ၌ ကသိဘာရဒြါဇပုဏၰား (ဘာရဒြါဇအႏြယ္႐ွိ လယ္သမားပုဏၰား)သည္ သူ၏ လုပ္သားမ်ားႏွင့္အတူ
ပ်ဳိးႀကဲမည့္ေန႔၌ ထြန္ေပါင္းငါးရာျဖင့္ ထြန္ေရးငင္ရန္ ျပင္ဆင္ထား၏။ ထို႔ေနာက္ လယ္ယာလုပ္သားတို႔အား
ႏို႔ဃနာစေသာ စားေသာက္ဖြယ္တို႔ကို ေကၽြးေမြးေန၏။ ထိုအခ်ိန္၌ ဘုရား႐ွင္သည္ ထိုပုဏၰား၏
ေကၽြးေမြးရာဌာနအနီးသို႔ ႂကြလာေတာ္မူကာ ဆြမ္းရပ္ ေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ....
ပုဏၰား
။ ။ အို-ရဟန္း.... ကၽြႏ္ုပ္သည္ လယ္ကိုထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိး၍
ကိုယ့္အစာကိုယ္႐ွာ စားေသာက္ပါ၏။ အသင္လည္း ကၽြႏ္ုပ္ကဲ့သို႔ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိး၍
စား ေသာက္ပါေလာ။
(ကိုယ့္အားကိုယ္ကုိးပါလား
)
(ဘုရား႐ွင္ ဆြမ္းခံႂကြလာေတာ္မူခ်ိန္၌ ပုဏၰားသည္ သူ၏လယ္ယာ
လုပ္သားမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ လယ္ထြန္မဂၤလာအခမ္းအနား ေခတၱရပ္နား၍ ေကၽြးေမြးဖြယ္မ်ားျဖင့္
ဧည့္ခံစားေသာက္ ေနခ်ိန္ျဖစ္၏။ ထိုအခ်ိန္၀ယ္ ႂကြလာေတာ္မူေသာ ဘုရား႐ွင္၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္
၆-သြယ္တို႔ေၾကာင့္ လယ္ကြင္းျပင္ တစ္ခုလံုး႐ွိ ထြန္ယက္ထားအပ္ေသာေျမစိုင္ခဲတို႔သည္လည္း ေရႊေရာင္အဆင္း ၀ါ၀င္းလက္လက္ အေရာင္ျဖာ၍ ထြက္ေနကုန္၏။
ထိုသို႔ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ ၾကည္ညိဳဖြယ္တို႔ကို ျမင္ၾကရေသာ လယ္ယာလုပ္သားအားလံုးသည္ စားလက္စ
အစားအစာတို႔ကို ရပ္တန္႔၍ လက္ကိုေဆးေၾကာကာ ဘုရား႐ွင္႐ွိေတာ္မူရာသို႔ အားလံုးစု႐ံုးေရာက္
လာၾကၿပီးလွ်င္ ဘုရား႐ွင္အား လက္အုပ္ခ်ီကာ ဖူးေျမာ္ေနၾက၏။ ထိုအခါ လယ္႐ွင္ပုဏၰားသည္
“သူ၏လယ္ယာ လုပ္ငန္းကိစၥကို အေႏွာင့္အယွက္ျပဳသည္”ဟု
ဘုရား႐ွင္အေပၚ၌ စိတ္္ဆိ္ုးအမ်က္ထြက္၍ ႏွိပ္စက္လႊမ္းမိုး စကားမ်ဳိး ျဖင့္ ေျပာဆိုလိုေသာေၾကာင့္
“ကၽြႏ္ုပ္ကဲ့သို႔ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိး၍ စားေသာက္ပါ ေလာ”စေသာစကားကို ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။)
ဘုရား႐ွင္
။ ။ အို-ပုဏၰား .... ငါသည္လည္း ထြန္ယက္စုိက္ပ်ဳိး၍
စားေသာက္သူပင္ျဖစ္၏။
ပုဏၰား
။ ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ရဟန္းေဂါတမ၏ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးျခင္းႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ
အေဆာက္အဦျဖစ္သည့္ ထမ္းပိုး ထြန္တံုး ထြန္သြား ႏွင္တံႏွင့္ ႏြားလားစသည္တို႔ကို မေတြ႕
မျမင္မိပါကုန္။ “ငါသည္လည္း ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိး၍ စားေသာက္သူျဖစ္၏”ဟု အဘယ့္ေၾကာင့္ ေျပာဆိုပါသနည္း။ အ႐ွင္ေဂါတမ၏ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးပံု
အလံုးစံုကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိလိုပါကုန္၏။ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးပါကုန္သနည္း။
ဘုရား႐ွင္
။
။ သဒၶါဗီဇံ တေပါ ၀ု႒ိ ၊ ပညာ ေမ ယုဂနဂၤလံ။
ဟိရီ
ဤသာ မေနာ ေယာတ္ၱံ ၊ သတိ ေမ ဖာလပါစနံ။
ငါ၏ ယံုၾကည္ခ်က္သဒၶါတရားသည္ မ်ဳိးေစ့တည္း။
ဣေျႏၵ ၆-ပါး မေပါက္ၾကားေအာင္ ေထာက္ထားဂ႐ု ေစာင့္စည္းမႈအက်င့္
(ဣျႏၵိယသံ၀ရ)သည္ မိုးေရမိုုးေပါက္တည္း။
၀ိပႆနာ ႏွင့္မဂ္ ၂-ခ်က္ေသာပညာသည္ ထမ္းပိုးႏွင့္ထြန္တံုးတည္း။
မ်ားဒုစရက္ ျပဳဖို႔ခ်က္မွ ႐ွက္လန္႔ တတ္ျငား ဟိရီ ၾသတၱပၸ
တရား၂-ပါးသည္ ထြန္ႀကိဳးတည္း။
၀ိပႆနာႏွင့္မဂ္
ဤ ၂-ခ်က္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာသတိသည္ ထြန္သြားႏွင့္ ႏွင္တံတည္း။
ကာယဂုေတၱာ
၀စီဂုေတၱာ ၊ အာဟာေရ ဥဒေရ ယေတာ။
သစ္ၥံ
ကေရာမိ နိဒၵါနံ ၊ ေသာရစၥံ ေမ ပေမာစနံ။
(ငါ၏လယ္ယာမွာ)
ကာယတစ္လီ ၀စီဒုစ႐ိုက္ တူးစိုက္ဆီးတား ၀င္းၿခံလည္းခတ္ထားအပ္၏။
ပစၥည္း ၄-ျဖာ ႐ွာမွီးရာ၌လည္းေကာင္း ၊ ၀မ္းစာအေရး ဘုဥ္းေပးသံုးစြဲရာ၌လည္းေကာင္း စင္ၾကယ္သန္႔႐ွင္း
အျပစ္ကင္းေအာင္ ေစာင့္စည္းျခင္းဟူေသာ အကာအရံ႐ွိ၏။ မွန္ကန္ေသာ စကား ေျပာဆိုျခင္းဟူေသာ
၀စီသစၥာအားျဖင့္ အကုသိုလ္ေပါင္းျမက္တို႔ိကုိ
ရိတ္ျဖတ္ႏႈတ္ပယ္မႈကို ျပဳ၏။ သႏ္ၲိသုခ နိဗၺာနဓာတ္၌ ကိန္း၀ပ္ေမြ႕ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ပိုက္ေတာ္မူျခင္းသည္
လယ္ယာလုပ္ငန္းမွ ဆံုးခန္းတိုင္ေရာက္ ငါ၏လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူျခင္းတည္း။
၀ီရိယံ
ေမ ဓုရေဓာရယွံ ၊ ေယာဂေကၡမာဓိ၀ါဟနံ။
ဂစၦတိ
အနိ၀တၱႏၱံ ၊ ယတၳ ဂႏ႖ာ န ေသာစတိ။
ငါ၏သႏၲာန္ မွန္မွန္ျဖစ္ပြား ၀ီရိယတရားသည္ ၀န္႐ုန္းသည့္ႏြားလားတည္း။ ထိုႏြားလား
သည္ ေယာဂ ၄-တန္ ကုန္ရာမွန္သည့္ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္တတ္၏။ ၀မ္းနည္းပူပင္ အစဥ္ကင္းျပတ္
နိဗၺဳတိဓာတ္သို႔ ျပန္လည္ဆုတ္နစ္ျခင္းမ႐ွိဘဲ တသြားတည္းသြားတတ္၏။
ဧ၀ေမသာ
ကသီ က႒ာ ၊ သာ ေဟာတိ အမတပၹလာ။
ဧတံ
ကသႎ ကသိတြာန ၊ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။
ပုဏၰား
ဤဆိုအပ္ခဲ့သည့္အတိုင္းပင္ ငါသည္ လယ္ယာလုပ္ငန္းကို ႀကိဳးပမ္းမပ်က္ ထြန္ ယက္အပ္ၿပီ။ ထိုလယ္သည္
အၿမိဳက္နိဗၺာန္ဟူေသာအသီးကို သီး၏။ ဤလယ္ယာလုပ္ငန္း ေၾကာင့္ ငါသည္ အလံုးစံုေသာဒုကၡမွ
လြတ္ေျမာက္ရေပ၏။
ပုဏၰား
။ ။
အ႐ွင္ေဂါတမသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ အသီးကိုပင္ သီးေအာင္ ထြန္ယက္ႏိုင္ပါေပ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ အ႐ွင္ေဂါတမသည္ လယ္သမားအစစ္ ျဖစ္ပါေပသည္။ ဤ ေဘာဇဥ္တို႔ကို ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူပါ။
ဘုရား႐ွင္။
။ ဂါထာဘိဂီတံ ေမ အေဘာဇေနယ်ံ၊
သမၸႆတံ
ျဗာဟၼဏ ေနသ ဓေမၼာ။
ဂါထာဘိဂီတံ
ပႏုဒႏ္ၲိ ဗုဒၶါ၊
ဓေမၼ
သတိ ျဗာဟၼဏ ၀ုတ္ၱိေရသာ။
အို-ပုဏၰား....
ဂါထာျဖင့္သီ္ဆို၍ ရအပ္ေသာဆြမ္းကို
ငါဘုရားမသံုးေဆာင္။ ေၾကာင္းက်ဳိး သိျမင္ ပညာ႐ွင္သူေတာ္ေကာင္းတို႔အတြက္
ဤသို႔သံုးေဆာင္ျခင္းသည္ တရားသေဘာသို႔ မသက္၀င္။ ဘုရား႐ွင္တုိ႔သည္ ဂါထာျဖင့္သီဆို၍ ရအပ္ေသာဆြမ္းကို
ပယ္ကုန္၏။ ပုဏၰား.... ဤသည္လွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းတရား၌တည္ကုန္ေသာ ဘုရား႐ွင္တို႔၏ အသက္ေမြးျခင္းတည္း။
အေညန
စ ေက၀လိနံ မေဟသႎ၊
ခီဏာသ၀ံ
ကုကၠဳစၥ၀ူပသႏၱံ။
အေႏၷန
ပါေနန ဥပ႒ဟႆု၊
ေခတၱံ
ဟိ တံ ပုညေပကၡႆ ေဟာတိ။
အို-ပုဏၰား..... သီလကၡႏၶ စသည္အရပ္ရပ္ ျမင့္ျမတ္ေသာတရားတို႔ကို
႐ွာမွီးေလ့႐ွိေသာ၊ ေနာက္တစ္ဖန္ ပူပန္မႈခပ္သိမ္း ေအးၿငိမ္းၿပီးေသာ၊ ကိစၥအလံုးစံု ၿပီးျပည့္စံုၿပီးျဖစ္ေသာ
ရဟႏၲာ ပုဂ္ၢိဳလ္ကို ဂါထာတုိ႔ျဖင့္သီဆို၍ ရအပ္ေသာဆြမ္းမွတစ္ပါး အျခားေသာဆြမ္းျဖင့္လည္းေကာင္း
အေဖ်ာ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေလာ့။ ထိုရဟႏၲာအ႐ွင္ျမတ္တို႔၏ သီတင္းသံုးရာ သာသနာေတာ္သည္
မိမိ၏ေကာင္းမႈအက်ဳိး ပြားတိုးျခင္းကို ႐ႈငဲ့သူအတြက္ လယ္ယာေျမ ေကာင္းပင္ ျဖစ္ေပ၏။
“ဂါထာျဖင့္သီဆို၍
ရအပ္ေသာေဘာဇဥ္ကို ဘုရား႐ွင္တို႔ မသံုးေဆာင္”စသည့္
၂-ဂါထာတို႔ကို မိန္႔ေတာ္မူကာ ေဘာဇဥ္တုိ႔ကုိပယ္ျမစ္၍ တရားေဟာေတာ္မူ၏။
သရဏဂံုတည္
ပုဏၰားသည္ ဘုရား႐ွင္၏တရားေတာ္အဆံုး၌
ရတနာသံုးရပ္ အသက္ ေပး၍ ၾကည္ညိဳဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာအျဖစ္ကို ၀န္ခံေလသည္။ (သူ၏ဇနီးႏွင့္သား
သမီး မ်ားလည္း သရဏဂံုတည္သည္၊ ပုဏၰားကိုယ္တိုင္လည္း ေနာင္အခါရဟန္းျပဳ၍ အာသေ၀ါကင္း ကြာ
ရဟႏၲာတစ္ပါးျဖစ္ေၾကာင္း အ႒ကထာ၌လာ၏။
ကသိဘာရဒြါဇသုတ္ၿပီး၏။
(
အရွင္ကု႑လာဘိ၀ံသ၊ သဂါထာ၀ၢသံယုတ္ ျမန္မာဘာသာဋီကာ
မွ )
No comments:
Post a Comment