အားလုံးအတြက္ အားလုံးကုိ စြန္႔လႊတ္ျခင္း
အခန္း(၁)
စေဇ
ကုလမတၳံ ဧကံ၊ စေဇ ကုလံ ဂါမအတၳံ။
စေဇ ဂါမံ ဇနပဒတ္ၳံ၊ ဓမၼတၳံ ပထ၀ႎ စေဇ။
(ေလာကနီတိ)
မ်ဳိးႏြယ္တြက္မွာ၊
တစ္ေယာက္သာ၊ စြန္႔ခါစြန္႔ ရမည္။
ရပ္ရြာတြက္မွာ၊
မ်ဳိးႏြယ္သာ၊ စြန္႔ခါစြန္႔ရမည္။
နယ္ပယ္တြက္မွာ၊
ရပ္ရြာသာ၊ စြန္႔ခါစြန္႔ရမည္။
ဓမၼတြက္မွာ၊
အားလုံးသာ၊ စြန္႔ခါစြန္႔ရမည္။
သကၠတုိင္း
ကပိလ၀တ္ျပည့္ရွင္ သုေဒၶါဓနမင္းသည္ သားေတာ္ႀကီးသိဒၶတၳမင္းသား၊ သားေတာ္ငယ္နႏၵမင္းသား၊
တူမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အာနႏၵာ၊ မဟာ နာမ္၊ အႏု႐ုဒၶါ၊ ဘဒ္ၵိယစေသာ သာကီ၀င္မင္းသားတုိ႔၏ အားအင္၊
အရည္အခ်င္း၊ သတ္ၱိဗ်တ္ၱိ၊ ခြန္အား ဗလ၊ လုပ္ရည္ ကုိင္ရည္တုိ႔ကို ၾကည့္႐ႈကာ တုိင္းျပည္အတြက္
စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြလ်က္ရွိေပသည္။
သကၠတုိင္း၊
ကပိလ၀တ္ျပည္ႏွင့္ သက်မ်ဳိးႏြယ္၏ အဆင့္အတန္းကုိ ျမႇင့္တင္ေပးမည့္ တုိင္းျပည္ႏွင့္မ်ဳိးႏြယ္အတြက္
အားထားရမည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအျဖစ္ေမွ်ာ္လင့္ယုံၾကည္ အားထားလ်က္ရွိေပသည္။
မိမိ၏သားေတာ္၊
တူေတာ္တို႔လက္ထက္ေရာက္လွ်င္ မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္ႏွင့္ သက်မ်ဳိးႏြယ္တုိ႔ကို အနီးအပါးႏုိင္ငံႀကီးတုိ႔က
ေလးစားခံ့ညားေလာက္သည့္ ႏုိင္ငံႏွင့္ မ်ဳိးႏြယ္အျဖစ္ ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္မည့္ အေျခအေနကိုလည္း
ေတြ႕ျမင္ေနရေပသည္။
မိမိသားေတာ္ႏွင့္တူေတာ္တုိ႔သာ
သုိက္သုိက္၀န္း၀န္း စည္းလုံးညီညြတ္စြာျဖင့္ အားႀကိဳးမာန္တက္ တုိင္းျပည္အတြက္ ေပးဆပ္ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဆုိလွ်င္
တုိင္းျပည္၏ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရးမွအစ တစ္တုိင္းျပည္လုံး ပတ္၀န္းက်င္ႏုိင္ငံမ်ားက
ေလးစား ခံ့ညားေလာက္ သည္အထိ တုိးတက္ျမင့္မားသြားမည္ကို အၿမဲတမ္း ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ရွိေပသည္။
သကၠတုိင္း၊
ကပိလ၀တ္တုိင္းျပည္၏ ပစၥကၡအေျခအေနမွာကား ကာသိတုိင္း၊ ေကာသလတုိင္းႏွင့္ နီးကပ္ေနသည့္အျပင္
လူဦးေရနည္းပါးျခင္း၊ စစ္တပ္ အင္အားနည္းပါးျခင္း၊ ႏုိင္ငံပထ၀ီေျမျပင္အေျခအေနအရ ေတာေတာင္ထူထပ္သျဖင့္
စုိက္ပ်ဳိးေျမ နည္းပါးျခင္းစေသာ အေၾကာင္းတုိ႔အရ အနီးအပါး ကာသိတုိင္း၊ ေကာသလတုိင္း၊
အဂၤတုိင္း၊ မဂဓတုိင္းစေသာ ပထ၀ီအေနအထား၊ လူဦးေရအေနအထား၊ စစ္တပ္အင္အားႀကီးမားေသာ တုိင္းျပည္ႀကီးမ်ားႏွင့္
ပေသနဒိေကာသလမင္း၊ ဗိမ္ၺိသာရမင္းစေသာ ရွင္ဘုရင္ငယ္မ်ား၏ ၾသဇာခံသဖြယ္ျဖစ္ေနရျခင္းကို
မေက်နပ္ေသာ္လည္း ေအာင့္သက္သက္ျဖင့္ ၾကည့္ကာေနရေပသည္။
မိမိတုိင္းျပည္
အင္အားနည္းပါးမႈေၾကာင့္ အေနမတတ္လွ်င္ မိမိတုိ႔ သက်မ်ဳိးႏြယ္ႏွင့္ ကပိလ၀တ္တုိင္းျပည္သည္
အခ်ိန္မေရြး ကမၻာေျမမွ ကြယ္ေပ်ာက္သြားႏုိင္သည္။
တုိင္းျပည္ႏွင့္သက်မ်ဳိးႏြယ္
မကြယ္ေပ်ာက္ေရးအတြက္ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါ လုိက္ေလ်ာညီေထြေနတတ္၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္၊ လုိက္ေလ်ာညီေထြမေနတတ္ပါမူ
တုိင္းျပည္ႀကီးမ်ား၏ ၀ါးမ်ဳိခံရသည္မွာၾကာေပေရာ့မည္။
ေကာသမ္ၺီႏွင့္
ဥေဇၨနီ၊ မဂဓႏွင့္ ေ၀သာလီ၊ ေကာသလႏွင့္ မဂဓတုိင္းျပည္ႀကီးမ်ားသည္ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ဗုိလ္လုစစ္ခင္းေနၾကျခင္းေၾကာင့္လည္း
မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္ငယ္ေလးမ်ား အခ်ိန္မေရြး ၾကားညပ္ႏုိင္ေပသည္။
တုိင္းျပည္လူဦးေရနည္းသျဖင့္
နန္းတြင္းရွိ မင္းညီမင္းသားတုိ႔မွအစ တုိင္းသူ ျပည္သား အားလုံး အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ သတ္ၱိဗ်တ္ၱိ၊
အရည္အခ်င္း အၿမဲတမ္းျပည့္၀ေနမွသာ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံ၏ အနာဂတ္အ ေရးအတြက္ စိတ္ေအးဖြယ္ရာရွိေပသည္၊
သားေတာ္ ႀကီးသိဒၶတၳက သက်ရာဇာ၊ ညီေတာ္နႏၵမင္းသားက အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာ၊ ဘဒ္ၵိယ, အာနႏၵာ, မဟာနာမ္,
အႏု႐ုဒၶါ, ကာဠဳဒါယီ, ဆႏၷသက်မင္းသားတုိ႔က စစ္ေသနာပတိ၊ မွဴးမတ္အေႁခြအရံအသုိက္အ၀န္းအျဖစ္
၀န္းရံၿပီး အားႀကိဳးမာန္တက္ တက္ညီလက္ညီ ႀကိဳးစားၾကလွ်င္ မိမိတုိ႔သက်ႏိုင္ငံသည္ ကမၻာတည္သေရြ႕
ထာ၀စဥ္ တည္တံ့ေနမည့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအျဖစ္ ဂုဏ္ယူရေပမည္။
မိမိလက္ထက္တြင္
မိမိတုိင္းျပည္ႏွင့္ သက်မ်ဳိးႏြယ္ မကြယ္ေပ်ာက္ေရး၊ ႏုိင္ငံႀကီးမ်ား၏ ၀ါးမ်ဳိမခံရေရးအတြက္
အၿမဲတမ္း သတိ,၀ီရိယ ႀကီးမားစြာျဖင့္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနရသကဲ့သို႔ သားေတာ္ေျမးေတာ္တုိ႔လက္ထက္တြင္လည္း
အၿမဲတမ္းႏုိးၾကားတက္ႂကြစြာ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ေနမွသာ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံႏွင့္ မ်ုဳိးႏြယ္ေရရွည္တည္တ့့ံမည္ျဖစ္၍
သားေတာ္ တူေတာ္တုိ႔ကို အၿမဲတမ္း သတိေပးေနရသည္။
ထုိ႔ျပင္
တုုိင္းျပည္ငယ္အခ်င္းခ်င္း စုစည္းညီညြတ္မွသာ အင္အားရွိႏုိင္သျဖင့္ ေယာက္ဖေတာ္ သုပၸဗုဒၶ၏သမီး
ယေသာ္ဓရာႏွင့္ သားေတာ္ႀကီးကို လက္ဆက္ေပးကာ အိမ္နီးခ်င္း ေကာလိယႏုိင္ငံႏွင့္ ေရႊလမ္း
ေငြလမ္းေဖာက္၍ ခုိင္ၿမဲေသာမဟာမိတ္အျဖစ္ စုစည္းထားခဲ့ရသည္။
ေယာက္ဖေတာ္သုပၸဗုဒၶႏွင့္
သူ၏သား ေဒ၀ဒတ္တုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံ အဆင္မေျပမႈ အဖုအထစ္ေလးမ်ားရွိေသာ္လည္း ဘုိးဘြားအစဥ္အဆက္ကတည္းက
ေတာ္စပ္လာေသာ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တုိ႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအင္အားေတာင့္တင္းေရးအတြက္
အႀကီးပီပီ နားလည္ေပးရသည္။
သက်မ်ဳိးႏြယ္ႏွင့္ ေကာလိယအမ်ဳိးႏြယ္တုိ႔သာ
စုစည္းညီညြတ္စြာ ရွိၾကမည္ဆုိလွ်င္ ပုိမုိေတာင့္တင္းကာ မည္သည့္ႏုိင္ငံႀကီးမ်ား၏ လႊမ္းမုိးမႈမဆုိ
ႀကံ့ႀကံ့ခံႏုိင္ရည္ ရွိေပမည္။
ယခုအခါ
ေခၽြးမေတာ္ ယေသာ္ဓရာ၏ ၀မ္းၾကာတုိက္၌ ေျမးေတာ္ေလးပါ လြယ္ထားရၿပီျဖစ္ရကား သားေတာ္, ေျမးေတာ္,
တူေတာ္တုိ႔ႏွင့္ သုိက္သုိက္၀န္း၀န္းျဖင့္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ မ်ဳိးႏြယ္စုအေရး ၀မ္းသာအားတတ္ဖြယ္ရာ
ေတြ႕ေနရၿပီျဖစ္ေပသည္။
တစ္ခါတစ္ရံမူ
သားေတာ္ႀကီးသိဒၶတၳအတြက္ ရင္ေလးရသည္၊ မင္းမ်ဳိးမင္းလြင္ပီပီ ေမာင္းမမိႆံအေႁခြအရံျပည့္စုံစြာျဖင့္
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊြင္ရႊင္ တက္တက္ႂကြႂကြေနရမည့္အစား ““ခမည္းေတာ္... သားေတာ္၏ မယ္ေတာ္ကဲ့သို႔
လူေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ အုိရသလဲ, ဘာေၾကာင့္ နာရသလဲ, ဘာေၾကာင့္ ေသရသလဲ”” စတဲ့ စကားထူးစကားဆန္းေတြေမးၿပီး ေတြေ၀ေငးေမာ ေတြးေတာႀကံစည္ေနတာကို
ေတြ႕ရတတ္သည္၊ သူ႔မယ္ေတာ္ ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ ကံကုန္သြားလုိ႔ စိတ္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ား ရရွိေလသလားမသိ။
လူဆုိတာ
ေမြးလာလွ်င္ အုိ, နာ, ေသမွာပဲ၊ သတၱ၀ါတုိ႔ရဲ႕ သဘာ၀နိယာမတရားေတြမုိ႔ ဘာထူးဆန္းတာမွတ္လုိ႔၊
အုိ, နာ, ေသဆုိတာ ဘာသာ ေရးဆုိင္ရာ ရေသ့ရဟန္းတုိ႔နဲ႔ဆုိင္တဲ့ တရားေတြပဲ။
မိမိတုိ႔
ေလာကီလူသားေတြက ဒါေတြ ေတြးေတာစိတ္ကူးေနလွ်င္ မိမိတုိ႔ ေလာကီကိစၥေတြပဲ ဆုံး႐ႈံးမွာေပါ့၊
တုိင္းေရး ျပည္ေရး လူမႈေရး စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရးကိစၥေတြပဲ လစ္ဟင္းမွာေပါ့။
မအုိ,
မနာ, မေသမီမွာ တုိင္းျပည္ႏွင့္ မ်ဳိးႏြယ္အတြက္ အားႀကိဳးမာန္တက္ စိတ္၀င္တစား ေဆာင္ရြက္ျခင္းကသာ
မင္းညီမင္းသားတစ္ဦးရဲ႕ တာ၀န္ မဟုတ္လား၊ တုိင္းျပည့္ႏွင့္ မ်ဳိးႏြယ္ အတြက္ ေပးဆပ္ေဆာင္ရြက္ရင္း
ေသသြားေတာ့ေကာ ဘာ၀မ္းနည္း စရာရွိသလဲ၊ ေသတစ္ေန႔ ေမြးတစ္ေန႔ေပါ့။
လူသားျဖစ္လွ်င္
လူသားပီပီ လူလုိက်င့္ရသည္၊ ရေသ့ရဟန္းလုိ မက်င့္ရ၊ လူသားျဖစ္ၿပီး ရေသ့ရဟန္းလုိက်င့္လွ်င္
လူသားတာ၀န္မေက်၊ တုိင္းျပည္ႏွင့္မ်ဳိးႏြယ္အတြက္ တာ၀န္မေက်၊ ရေသ့ရဟန္းေတြက သူတုိ႔အလုပ္
လုပ္ေနသလိုပဲ မိမိတို႔ လူသားေတြကလဲ လူသားအလုပ္ တာ၀န္ေက်ေအာင္ ရြက္ေဆာင္မွ ႏုိင္ငံႏွင့္မ်ဳိးႏြယ္အတြက္
လူပီသသူတစ္ဦး ျဖစ္မယ္ စသည္ျဖင့္ ေမာေနေအာင္ ေျပာရသည္။
သားေတာ္အငယ္
နႏၵတုိ႔ႏွင့္မ်ား အမ်ားႀကီးကြာ ျခားသည္၊ သားေတာ္ႀကီးႏွင့္ သားေတာ္ ငယ္တုိ႔ကို လူခ်င္းလဲလုိ႔ရလွ်င္
ေကာင္းမည္၊ ဒါေပမယ့္ ေခၽြးမေတာ္မွ သားရတနာေလးဖြား လာလွ်င္ေတာ့ သားေတာ္ႀကီးစိတ္ေျပာင္းခ်င္
ေျပာင္းသြားႏုိင္သည္။
မိမိ မိသားစုအတြက္
တုိင္းျပည္ႏွင့္မ်ဳိးႏြယ္အတြက္အားႀကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္လုိ စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါေစဟုပဲ
ဆုေတာင္းေနရသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔
သားေတာ္ႀကီး စိတ္ေျပာင္းၿပီး ေလာကီေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္ ႀကဳိးပမ္းလာမည္၊ သားေတာ္အငယ္ႏွင့္
တူေတာ္တုိ႔ကပါ ၀ုိင္း၀န္းႀကိဳးပမ္းၾကမည္ဆုိလွ်င္ မိမိတုိ႔ သက်ႏုိင္ငံေတာ္ ႏွင့္သက်မ်ဳိးႏြယ္တုိ႔
အထက္တန္းက်က် ေလးစားခံ့ညားသည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္လွ်င္ တုိင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္ ယုံၾကည္
စိတ္ခ်စြာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မ်က္စိမွိတ္ႏုိင္ေပလိမ့္ မည္။
အခန္း(၂)
မဟာသက္ၠရာဇ္
၉၇-ခုႏွစ္၊ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔၊
ဤေန႔သည္ကား
သကၠတုိင္း တစ္ႏုိင္ငံလုံးႏွင့္ သက်မ်ဳိးႏြယ္စု ေကာလိယ မ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔အားလုံး ၀မ္းနည္းငုိေကၽြးၾကရေသာေန႔၊
ကပိလ၀တ္ၿမိဳ႕ နန္းတြင္းနန္းျပင္မက်န္ အားလုံးဆူညံ, ပြက္ေလာ႐ုိက္ကာ ကမၻာပ်က္ေသာေန႔ပင္။
စစ္သည္ေတာ္၊ ေလးသည္ေတာ္၊ ျမင္းသည္ေတာ္တုိ႔ ပ်ားပန္းခပ္မွ် လူးလာတုန္႔ေခါက္ ေျပးသြားစုံစမ္းေနရၾကသည္။
နန္းတြင္းနန္းျပင္
အႀကိဳအၾကား, ေတာအုပ္, လယ္ကြင္းမက်န္ ကပိလ၀တ္တစ္ျပည္လုံး ေနရာ အႏွံ႔အျပား ေျပးလႊားရွာေဖြေနၾကသည္။
အေၾကာင္းကား...
တစ္ႏုိင္ငံလုံး
တစ္မ်ဳိးႏြယ္လုံး၏ အားထားရာ သိဒၶတၳမင္းသား ေတာထြက္ရဟန္းျပဳသြားျခင္းေၾကာင့္ပင္၊ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ည
သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္တြင္ ငယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဆႏၷႏွင့္အတူ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရာ လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔
နံနက္အခ်ိန္ေရာက္မွပင္ သိဒၶတၳမင္းသား မရွိေတာ့မွန္း သိၾကရသည္။
ႏုိင္ငံအႏွံ႔
လွည့္လည္ရွာေဖြၾကေသာ္လည္း မေတြ႕ၾကရေတာ့ဘဲ ရက္အနည္းငယ္ အတြင္းမွာပင္ သကၠတုိင္းနယ္ပယ္ကိုေက်ာ္၍
ဗိမ္ၺိသာရမင္းအုပ္ခ်ဳပ္ရာ အဂၤတိုင္း၊ မဂဓတုိင္း နယ္ပယ္အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိ သြားသည္ကို
သိၾကရသည္၊ ေဆြးမ်ဳိးတုိ႔၏ အႏၲရာယ္ ကင္းေ၀းစြာျဖင့္ ဓမၼခရီးကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း
ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေဆြမ်ဳိးတုိ႔ လက္လွမ္း မမီရာ နယ္ျခားပယ္ျခား ေဒသျခားသုိ႔
သြားေရာက္ ခဲ့ၿပီ။
ဖခင္သုေဒၶါဓနမင္းႏွင့္တကြ
တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အျမင့္ဆုံးရည္မွန္းခ်က္ကား...
မိမိတုိင္းျပည္ႏွင့္ မိမိမ်ဳိးႏြယ္စု
တုိးတတ္ျမင့္မားေရး၊
သိဒၶတၳမင္းသား၏
ရည္မွန္းခ်က္ကား...
လူသားအားလုံး
အေတြးအျမင္ မွန္ကန္ေရးႏွင့္ လူသားအားလုံး စစ္မွန္ေသာၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရရွိေရးျဖစ္၍
သုေဒၶါဓနမင္းအျမင္က...
မိမိႏုိင္ငံ
မိမိမ်ဳိိးႏြယ္စု တုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရးသာ ပဓာန၊ အျခားအေရးက အပဓာန၊
သိဒၶတၳမင္းသားအျမင္ကား...
မ်ဳိးႏြယ္အတြက္
တစ္ဦးတစ္ေယာက္က အနစ္နာခံ စြန္႔လႊတ္ေဆာင္ရြက္ရမည္။
ဂါမ(ရပ္ရြာ
နယ္ပယ္)အတြက္ မ်ဳိးႏြယ္စုက စြန္႔လြတ္ အနစ္နာခံရမည္။
ဇနပဒ(ေဒသႀကီး)တစ္ခုလုံးအတြက္
ဂါမက စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ရမည္။
အမွန္တရားဓမၼအတြက္
လူသားအားလုံးအတြက္မူကား တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွအစ မ်ဳိးႏြယ္စု, ဂါမ, ဇနပဒ, ႏုိင္ငံပါမက်န္ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ အနစ္နာခံရမည္။
သတ္ၱိဗ်တ္ၱိ,
စြမ္းရည္အင္အားျပည့္၀သူသည္ မိမိမ်ဳိးႏြယ္စုအတြက္ အျမင္က်ဥ္းစြာျဖင့္ ေဘာင္ခတ္မထားသင့္၊
ေလာကလူသားအားလုံး အမွန္တရားေတြ႕ရွိေရး, စစ္မွန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရရွိေရးအတြက္ အျမင္က်ယ္စြာ
မိမိတစ္ကိုယ္ေတာ္မွအစ အားလုံးကို စြန္႔ လႊတ္ကာ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပျဖစ္ရမည္။
အုိနာေသေရး
ဒုကၡေဘးတုိ႔ ၀န္းရံေနေသာ ခ်မ္းသာသည္ ခ်မ္းသာအစစ္မဟုတ္ေသး၊ အုိနာေသ ကင္းရာ ခ်မ္းသာသည္သာ
ခ်မ္းသာအစစ္ ျဖစ္ေပသည္။
ေလာကစည္းစိမ္,
႐ုပ္ဆင္းအဂၤါ, အတတ္ပညာ အသိပညာ, ၾသဇာအာဏာအရပ္ရပ္ကား ေရပြက္ပမာ တစ္သက္လ်ာမွ်ျဖစ္၍ ေရရွည္မခံ၊
ေနာက္ဆုံးမွာကား အုိနာေသတြင္သာ လမ္းဆုံးရမည္၊ ဒီဘ၀ၿပီးလွ်င္ေကာ ေနာက္ဘ၀မွာလည္း အုိနာေသ၊
ဘယ္ေတာ့မွ ဆုံးမည္မဟုတ္။
ေလာကီစည္းစိမ္ကား
သတၱ၀ါတုိ႔ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္သည္ျဖစ္္၍ မွန္သည္ထင္ရေသာအရာ ျဖစ္ေပျငား
ဘယ္ေတာ့မွ ျပည့္စုံသည္မရွိ၊ အၿမဲတမ္းလုိအပ္ေနေသာ ခ်မ္းသာ၊ ပူပန္မႈ ေသာကတို႔ႏွင့္ ေထြးေပြ႕ထားရေသာ
ခ်မ္းသာ၊ အရာရာျပည့္စုံ၍ ခ်မ္းသာသည္ ထင္ေနစဥ္ ေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွိပ္စက္ခံရေသာ္ ကယ္ဆယ္မည့္သူမရွိ၊
လက္ေျမႇာက္အ႐ႈံးေပးရသည့္ ခ်မ္းသာျဖစ္၍ တဒဂၤအမွန္တရား၊
အုိနာေသ
စက္ရဟတ္ ျပတ္စဲရာခ်မ္းသာသည္ သာ ထာ၀ရခ်မ္းသာ၊ ထာ၀ရအမွန္တရား၊
ထုိထာ၀ရခ်မ္းသာ
ထာ၀ရအမွန္တရား ရရွိသူမွသာလွ်င္ ပူပန္မႈၿငိမ္းေအးကာ ထာ၀ရၿငိမ္းေအးသူ ျဖစ္ႏုိင္ေပမည္ဟူေသာအျမင္
အေတြးအေခၚ ဒႆန ျဖစ္ရာ ဤအျမင္ ဒႆန ႏွစ္ခုကပင္ သုေဒၶါဓနမင္းႏွင့္ သိဒၶတၳမင္းသားတုိ႔ကို
ႏွစ္ပကၡ ကတၱားျခားေပးကာ ႏွစ္ဦးသားတုိ႔ကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္တူ႐ူအရပ္ဆီသို႔အသီးသီး ေလွ်ာက္လွမ္းေစခဲ့သည္။
တစ္ဦးက ေလာကီခ်မ္းသာ၊ မိမိႏုိင္ငံႏွင့္မိမိတုိ႔
သက်မ်ဳိးႏြယ္စု အထက္တန္းက် ေရး။ တစ္ဦးက ေလာကလူသားတုိ႔ ထာ၀ရအမွန္တရား ရရွိကာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရး၊
(၀ါ)ေလာကုတၱရာ ေရး။
အခန္း(၃)
မဟာသက္ၠရာဇ္
၁၀၄-ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔။
သကၠတုိင္း၊
ကပိလ၀တ္ေနျပည္ေတာ္ရွိ သက်မ်ဳိး ႏြယ္စုအားလုံး ႏုိးၾကားတက္ႂကြ လႈပ္ရွားၾကေသာေန႔၊
လမ္းမႀကီးေဘး
၀ဲယာတစ္ေလ်ာက္ ငွက္ေပ်ာ ပင္, တံခြန္ကုကၠား, ရာဇမတ္ကာလ်က္ သိဒၶတၳမင္းသားတစ္ျဖစ္လဲ ေဂါတမဗုဒၶ
ေနာက္ပါရဟန္းေတာ္တုိ႔ႏွင့္ ေမြးဇာတိျဖစ္ေသာ ကပိလ၀တ္သို႔ ႂကြခ်ီ လာသည္ကို ႀကိဳဆုိၾကေသာေန႔၊
မိမိတုိ႔
သက်မ်ဳိးႏြယ္မွ ထုိက္တန္စြာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ေပၚထြန္းလာၿပီး ပေသနဒိေကာသလ၊
ဗိမ္ၺိသာရစေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအပါအ၀င္ အင္အားႀကီးတုိင္းမ်ားကပါ ၾကည္ညဳိကိုးကြယ္ခံလ်က္
ကမၻာသူ ကမၻာသားတုိ႔အတြက္ သစၥာအလင္းေရာင္ ထြန္းညႇိကာ လူသားတုိ႔ကို အမွန္တရား ၿငိမ္းခ်မ္မႈ
အစစ္အမွန္ရရွိေအာင္ လမ္းျပပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္သူတစ္ဦး အျဖစ္ ဇာတိေျမသုိ႔ ေျခခ်လာသူအား ၀ုိင္း၀န္းႀကိဳဆုိ
ၾကေသာေန႔၊
သက်မ်ဳိးႏြယ္စုအားလုံး
၀ုိင္း၀န္းႀကိဳဆုိကာ နန္းေတာ္အတြင္းသို႔ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္၊ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီး မိေထြးေတာ္ေဂါတမီအပါအ၀င္
ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တုိ႔ႏွင့္ အလႅာပသလႅာပ စကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ ေပါကၡရ၀ႆဇာတ္၊
ေ၀ႆႏၲရာဇာတ္အစရွိေသာ ဇာတ္ေတာ္ တုိ႔ကို ေဟာၾကားၿပီး အႏွစ္သစၥာေလးပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ
ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ အမ်ားစု အမွန္တရားကို ထုိးထြင္းသိျမင္ၾကရသည္။
ႏွမေတာ္ေက်းဇူး
ေမာင္ေတာ့္အေပၚမွာရွိလွ်င္ ေမာင္ေတာ္ကသာ ႏွမေတာ္ရွိရာကို လာရမည္၊ ႏွမေတာ္က ေမာင္ေတာ့္အထံ
သြားစရာမလုိဟူေသာ ခံယူခ်က္ျဖင့္ အေဆာင္တြင္း၌ပင္ စံျမန္းေနေသာ ယေသာ္ဓရာရွိရာအရပ္သို႔
ႏွမေတာ္၏မာန ေသာက ပရိေဒ၀ တုိ႔အေပၚ နားလည္မႈရွိစြာျဖင့္ ႂကြေတာ္မူခဲ့ၿပီး ယေသာဓရာ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို
ေဖာ္က်ဴးသည့္ စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားလ်က္ ႏွမေတာ္၏ ႏွလုံးစိတ္၀မ္း ေအးခ်မ္းေစေတာ္မူခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္
ရက္မ်ားမၾကာမီ သက်မ်ဳိးႏြယ္ႏွင့္ ေကာလိယမ်ဳိးႏြယ္တုိ႔ အစည္းအေ၀း ထုိင္ၾကၿပီး ေဆြးေႏြးၾကသည္၊
အစည္းအေ၀း၌ သုေဒၶါဓနမင္းၿပီး လွ်င္ သားေတာ္အႀကီးဆုံး ျဖစ္ေသာ မဟာနာမ္က ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးသည္။
မိမိတုိ႔သက်ႏွင့္
ေကာလိယမ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔၏ ရင္ႏွစ္သီးျခာ ရတနာတစ္ပါးျဖစ္ေသာ သိဒၶတၳမင္းသား အမွန္တရားရွာေဖြရာ၌
အမွန္တရားကုိ သိျမင္ၿပီး ဓမၼေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီ၊ ေလာကီႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လွ်င္
မိမိတုိ႔ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားမွ ၀ုိင္း၀န္းပံ့ပုိး ၾကရမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ယခုကဲ့သို႔ အမွန္လမ္းျပ
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သြားျပန္ေတာ့လဲ ၀ုိင္း၀န္း ပံ့ပုိးၾကရမည့္ တာ၀န္၀တၱရားရွိသည္၊
မိမိတုိ႔ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တုိ႔က ဓမၼအတြင္းစည္းမွ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ပံ့ပုိးၾကမွသာ ဗုဒၶ၏
ဓမၼသာသနာအဖြဲ႕အစည္း ေရရွည္ တည္တံ့မည္၊ ဗုဒၶ၏ႏုိင္ငံေတာ္ အင္အားႀကီးမားေရး အတြက္ သက်မ်ဳိးႏြယ္စုႏွင့္
ေကာလိယမ်ဳိးႏြယ္စုတို႔မွ တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးႏႈန္းျဖင့္ ၀ုိင္း၀န္း ၿခံရံၾကမည္၊
ဓမၼႏုိင္ငံေတာ္ အင္အားႀကီးမားေရးအတြက္ သက်ႏုိင္ငံ ေကာလိယႏုိင္ငံတုိ႔က စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံၾကမည္
စသည္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးၾကရာ ႏုိင္ငံေရး မ်ဳိးႏြယ္စုအေရး ဦးစားေပးလုိေသာ ကန္႔ကြက္သူ အနည္းငယ္ရွိျငားေသာ္လည္း
အမ်ားသေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ အတည္ျဖစ္ခဲ့သည္။
မၾကာမီပင္
နႏၵမင္းသား ရာဟုလာမင္းသားတုိ႔ကိုလည္း ဓမၼႏုိင္ငံေတာ္အတြင္းသို႔ ဆြဲသြင္းခံခဲ့ရသည္၊
အာနႏၵာ၊ အႏု႐ုဒၶါ၊ ေဒ၀ဒတၱစသည္တုိ႔သည္လည္း သာသနာေတာ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ သြားခဲ့ၾကရာ
သက်မ်ဳိးႏြယ္စုႏွင့္ ေကာလိယမ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔ အင္အား နည္းသြားၿပီး မဟာနာမ္စေသာ သက္ႀကီးရြယ္အုိတုိ႔သာ
က်န္ရစ္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။
ခမည္းေတာ္
သုေဒၶါဓနမင္းသည္ ႏုိင္ငံေရး မ်ဳိး ႏြယ္စုအေရးကုိ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ သားေတာ္ႏွင့္ဆန္႔က်င္ဘက္
ျဖစ္ခဲ့ျငားေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံး သားေတာ္ေဟာၾကားသည့္ ထာ၀ရသစၥာ ထာ၀ရအမွန္တရား ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိရရွိကာ
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာျဖင့္ ဘ၀နိဂုံး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားခဲ့ရသည္။
သုေဒၶါဓနမင္း
မ်က္ကြယ္ျပဳသြားၿပီးေနာက္ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ, ယေသာ္ဓရာ, ဇနပဒကလ်ာဏီ စေသာ မိသားစု၀င္
မ်ဳိးႏြယ္စု၀င္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားပါ ေလာကီအေရးကိုပစ္ပယ္၍ ဓမၼအေရးအတြက္ သာသနာ့ေဘာင္သို႔
ခုိ၀င္ခဲ့ၾကသည္။
ေလာကီႏုိင္ငံေရး
မ်ဳိးႏြယ္စုအေရးတို႔ အင္အား ယုတ္ေလ်ာ့သြားေသာ္လည္း ဓမၼအေရးမွာ အင္အား ျပည့္စုံသြားသျဖင့္
၀မ္းနည္းဖြယ္ရာမရွိေပ။
သက်မ်ဳိးႏြယ္ထဲမွ
အရွင္အာနႏၵာ၊ အရွင္အႏု႐ုဒၶါ၊အရွင္ကာဠဳဒါယီ၊ အရွင္ရာဟုလာစသည္တုိ႔ႏွင့္ ေကာလိယမ်ဳိးႏြယ္ထဲမွ
အရွင္သီ၀လိစသည္တုိ႔သည္ သာသနာေတာ္ဆုိင္ရာ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ရ ရဟန္းေတာ္မ်ားအျဖစ္သတ္ၱိဗ်တ္ၱိျပည့္၀စြာျဖင့္
သာသနာအတြင္းစည္းကုိ ခုိင္ခံ့ေစခဲ့ၾကသည္၊ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ယေသာ္ဓရာ စသည့္ သက်အမ်ဳိးသမီးမ်ားကလည္း
ဘိကၡဳနီသာသနာ က်ယ္ျပန္႔ေစေရးအတြက္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံကာေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
အမ်ဳိးသားရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္
ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ အမ်ဳိးသမီး ဘိကၡဳနီရဟန္းမမ်ား၏ စား၀တ္ေနေရးက ပုိမုိက်ပ္တည္းဆင္းရဲၾကသည္၊
ကပိလ၀တ္ၿမိဳ႕မွာဆုိလွ်င္ ေဆြးႀကီးမ်ဳိးႀကီးမ်ားပီပီ အားလုံးအေရးေပးခံရသူမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း
ရာဇၿဂိဳဟ္ သာ၀တ္ၳိစေသာ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာေတာ့ သာမန္အညတရဘ၀ျဖင့္ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ သာသနာျပဳၾကသည္။
ရာဟုလာမယ္ေတာ္
ယေသာ္ဓရာေထရီဆုိလွ်င္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ အစားအေသာက္, အေနအထုိင္ ဆင္းရဲစြာ ေနထုိင္ရမႈေၾကာင့္
အစာအိမ္ေရာဂါ, ေလနာ ေရာဂါရရွိကာ မေနႏုိင္မထုိင္ႏုိင္သည္အထိ ေရာဂါ ေ၀ဒနာဒဏ္ ခံစားခဲ့ရသည္။
ကပိလ၀တ္မွာဆုိလွ်င္ေတာ့
ေဆး၀ါးအရန္သင့္,ဓာတ္စာအရန္သင့္ျဖင့္ ေဘာဇနသပၸါယမွ်တ၍ ေရာဂါေ၀ဒနာဒဏ္ ၾကာရွည္မခံစားရ၊
သာ၀တ္ၳိၿမိဳ႕မွာေတာေဂါတမဗုဒၶႏွင့္ ရာဟုလာ၊ နႏၵ၊ အာနႏၵာစသည္တုိ႔က အျခားတစ္ေနရာ ေဂါတမီႏွင့္ယေသာ္ဓရာတို႔
အမ်ဳိး သမီးမ်ားက အျခားတစ္ေနရာစီျဖစ္္၍ အမ်ဳိးသမီး ဘိကၡဳနီမ်ား မျပည့္မစုံျဖင့္ ဆင္းရဲစြာ
ဓမၼႏုိင္ငံအတြက္ေပးဆပ္ခဲ့ၾကရသည္။
ေနာင္ေသာအခါ
ရွင္ရာဟုလာ၏ဥပဇၩာယ္ဆရာအရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး သိသြားသျဖင့္ ေကာသလမင္းနန္းေတာ္သုိ႔ႂကြေရာက္၍
သရက္သီး အလွဴခံကာ သရက္ေဖ်ာ္ရည္ စီစဥ္ေပးၿပီး ေလနာေရာဂါ ေ၀ဒနာကို သက္သာေစေတာ္မူခဲ့သည္။
ဤသုိ႔လွ်င္
သက်မ်ဳိးႏြယ္စု ေကာလိယမ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔သည္ ဓမၼအင္အား ဓမၼႏုိင္ငံေတာ္ ေတာင့္တင္းခုိင္ခံ့ေစေရးအတြက္
၀ုိင္း၀န္းေပးဆပ္အနစ္နာခ့ံခဲ့ၾကသည္၊ သက်ႏုိင္ငံနဲ႔ သက်မ်ဳိးႏြယ္စု ေကာလိယမ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔သည္ကား
ထက္ထက္ျမက္ျမက္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ မ်ား သာသနာေတာ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္သြားၾကသျဖင့္ ႏုိင္ငံႏွင့္မ်ဳိးႏြယ္စုအင္အား
အႀကီးအက်ယ္ ယုတ္ေလ်ာ့သြားၾကေတာ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္
မ်ားမၾကာမီပင္ ပေသနဒိေကာသလမင္းႀကီးႏွင့္ မဟာနာမ္၏ အိမ္ေစ အမ်ဳိးသမီးမွ ေပါက္ဖြားသည့္
၀ိဋဋဴဘမင္းသား၏ တုိက္ခုိက္ဖ်က္ဆီးမႈေၾကာင့္ သက်ႏုိင္ငံႏွင့္သက်မ်ဳိးႏြယ္စုတို႔သည္ လုံး၀ဥႆုံနည္းပါး
ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရသည္။
သိဒၶတၳမင္းသား
နႏၵမင္းသား ရာဟုလာတုိ႔သာ ဓမၼအေရး ဦးစားမေပးဘဲ ေလာကီႏုိင္ငံေရးကုိ ဦးစားေပးခဲ့ၾကလွ်င္
ကမၻာေျမေပၚမွာ ၀င့္ႂကြားထည္၀ါေနမည့္ သက်ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ သက်လူမ်ဳိးသည္ ေျမေပၚမွကြယ္ေပ်ာက္သြားရသည္အထိ
ဆုံး႐ႈံးသြားခဲ့မည္ မဟုတ္ေပ။
သို႔ရာတြင္
ႏုိင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိး ဆုံး႐ႈံးသြားေသာ္လည္း ထာ၀ရသစၥာထာ၀ရခ်မ္းသာကုိ အလင္းေဆာင္ လမ္းျပေပးေနမည့္
ဗုဒၶ၏ ဓမၼႏုိင္ငံေတာ္သည္ကား မဇၩိမေဒသမွ အစျပဳ၍ တစ္ကမၻာလုံး ပ်ံ႕ႏွံ႔က်ယ္ျပန္႔သြားသည့္အျပင္
ႏွစ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္တံ့ကာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ကို အစဥ္အၿမဲ လမ္းညႊန္ျပလ်က္
ရွိေပသည္။
သက်ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္
သက်မ်ဳိးႏြယ္တို႔မွ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံကာ ေပးဆပ္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာအစစ္အမွန္ သည္ကား ကမၻာဆုံးသည္အထိ
ထာ၀စဥ္ တည္တံ့ေနမည္ျဖစ္ေပသည္။
ရယူမႈမွန္သမွ်သည္
စြန္႔လႊတ္မႈ၌ အဆုံးသတ္ရသည္၊ စြန္႔လႊတ္မႈမွန္သမွ်သည္ ျပည့္စုံေအာင္ျမင္ ခ်မ္းသာမႈ၌ အဆုံးသတ္ရသည္။
ဤသည္ပင္
သက်ႏုိင္ငံႏွင့္ သက်လူမ်ဳိးတုိ႔ ကမၻာသူ ကမၻာသား
အားလုံးအတြက္ အရာရာအားလုံးကို စြန္႔လႊတ္မႈ ေပးဆပ္ျခင္း၏အက်ဳိးေက်းဇူးေပတကား။
ရည္ညႊန္းခ်က္
မဟာဂႏၶာ႐ုံ
ဘာသာဋီကာဆရာေတာ္ လြန္ေတာ္မူၿပီးသည္မွ စ၍ မိမိကုိယ္ကို အုပ္စု စိတ္ဓာတ္ ဂဏစိတ္ဓာတ္ျဖင့္
ေႏွာင္ဖြဲ႕ေဘာင္ခတ္မထားဘဲ မဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္း တုိက္ႀကီးတစ္ခုလုံး သံဃာေတာ္အားလုံး၏ စား၀တ္ေနေရး
ပညာေရး အားလုံးအတြက္ မိမိ၏ က်န္းမာေရးကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ (အားလုံးအတြက္ အားလုံးကုိ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံ
ေပးဆပ္ေတာ္မူေသာ) ဆရာေတာ္၏ သက္ေတာ္(၈၀)ျပည့္ေမြးေန႔ကုိ ရည္ညႊန္း ပူေဇာ္ပါသည္။
တပည့္-ေကသရာဘိ၀ံသ
ေအာင္ခ်မ္းသာပရိယတ္ၱိစာသင္တုိက္
မႏၲေလးၿမိဳ႕
(၂၇-၈-၁၂)တနလၤာေန႔
No comments:
Post a Comment